نخستین نشست بانوان فعال حوزه رسانه و فضای مجازی در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4032527
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴

نخستین نشست بانوان فعال حوزه رسانه و فضای مجازی در کرمان برگزار شد

نخستین نشست بانوان فعال حوزه رسانه و فضای مجازی شهر کرمان، با حضور امام جمعه کرمان و بانوان فعال رسانه‌ای برگزار شد.

نشست بانوان فعال حوزه رسانه و فضای مجازی شهر کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، نخستین نشست بانوان فعال حوزه رسانه و فضای مجازی شهر کرمان، امروز ۱۰ بهمن ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این نشست بیان کرد: زن جایگاه بسیار رفیع و بزرگی در اسلام دارد اما متاسفانه کمتر به آن توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه هر فعالیتی که در جامعه انجام می‌شود زنان در آن نقش مستقیم و غیرمستقیم دارند، گفت: حتما زنان فداکاری هستند که مردان فداکار را وارد میدان کردند. زنان و مردان مکمل هم هستند به همین دلیل نقش و جایگاه مادر و زنان رفیع است.

امام جمعه کرمان با اشاره به نقش زنان در تمدن سازی و حفظ تمدن بیان کرد: نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت بسیار مهم است و بسیاری از جامعه معلمان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی جوان بودن را از ویژگی‌های بانوان حاضر در جلسه عنوان کرد و افزود: جوان در اسلام بسیار مهم است زیرا در او دو محور وجود دارد که مرکز تحول است و آن دو محور انرژی و عقلانیت است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی به نقش فعالان رسانه و حوزه مجازی در ایجاد تحول در جامعه اشاره کرد و گفت: سه ویژگی در اختیار داشتن فضای مجازی و رسانه، زنانگی و جوانی در کنار هم قدرت ایجاد می‌کند و اگر فردها در کنار جمع شوند و یک جامعه تشکیل دهند می‌توانند بسیای از مشکلات را حل کنند.

وی تصریح کرد: در فضای حقیقی و مجازی خداترسی بسیار مهم است اما در فضای مجازی خداترسی کم شده است. خداوند ناظر بر تمام رفتار محرمانه و غیرمحرمانه ما است و اگر ما از این مقام خدا هراس داشته باشیم خیلی از کارها را انجام نمی‌دهیم.

امام جمعه کرمان افزود: قدرت فضای مجازی زمانی که به دست انسان‌های خداترس باشد از آن به خوبی استفاده می‌کنند. امروز بعضی به اسم دفاع از دین و ارزش‌ها، هر حرفی را می‌زنند و آبرو می‌برند اما این کار دینی و انقلابی نیست زیرا انسان‌ها حرمت دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان به قدرت رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها به همان اندازه که مفید هستند می‌توانند مخرب باشند. باید توجه داشت هر حرفی که در پیشگاه خداوند برای آن پاسخ دارید می‌توانید بگویید زیرا حدود و ثغور نوشتن و حرف زدن خداست.

بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های بانوان حاضر در جلسه در خصوص فضای مجازی و فعالیت رسانه‌ها از جمله برنامه‌های این نشست بود.

انتهای پیام
captcha