الکاظمی: تلاش بقایای داعش برای ناامن کردن عراق شکست خورده است
کد خبر: 4031709
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

الکاظمی: تلاش بقایای داعش برای ناامن کردن عراق شکست خورده است

نخست وزیر عراق در جریان بازدید از مرز کشورش با سوریه خطاب به داعش تاکید کرد که همان طور که تلاش قبلی این گروهک برای ناامن کردن عراق شکست خورده بود، هر تلاش تازه آنها هم ناکام خواهد ماند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز چهارشنبه خطاب به گروهک تروریستی داعش گفت: ما را امتحان نکنید که تلاش کرده‌اید و شکست خورده‌اید و شکست خواهید خورد.

وی در جریان بازدید از مرزهای عراق و سوریه گفت: سفر امروز ما به منظور نظارت مستقیم بر رویه‌ها و اقدامات احتیاطی قهرمانانمان در نیروهای امنیتی و نظامی انجام می‌شود.

الکاظمی در جریان بازدید از مرزهای عراق و سوریه گفت: بازدید امروز ما به منظور نظارت مستقیم بر رویه‌ها و اقدامات احتیاطی قهرمانانمان در نیروهای امنیتی و نظامی انجام می‌شود. حضور ما در اینجا تاییدی بر حضور پررنگ دولت و آمادگی نیروهای مسلح ما برای مقابله با هرگونه تلاشی  است که به منظور برهم زدن امنیت و ثبات کشورمان باشد.

وی افزود: ما به جلسه توجیهی امنیتی گوش دادیم و پیگیر مستقیم و روزانه تحولات رویدادهای مختلف هستیم و به توانایی و به عزم شما برای محافظت از عراق و عراقی‌ها و مقابله با حماقت‌های تروریست‌های خارج و داخلی اطمینان دارم که به دنبال تداوم هرج و مرج و تضعیف نهادهای دولتی برای منافع شخصی خود هستند، اما ناامید شدند.

الکاظمی گفت: من به تروریست‌های داعش می‌گویم ما را آزمایش نکنید، زیرا شما تلاش زیادی کرده‌اید و شکست خورده‌اید و تلاش زیادی خواهید کرد و شکست خواهید خورد. شما به خوبی می‌دانید که ما در داخل و خارج از عراق شما را تعقیب می‌کنیم و به خوبی می‌دانید که خون عراقی‌ها برای ما بسیار ارزشمند است و تاوان هر حماقتی را که مرتکب شدید، خواهید پرداخت.

در روزهای اخیر به دنبال حمله عناصر داعش در استان دیالی که به کشته شدن یازده نیروی ارتش عراق منجر شد و همچنین اتفاق زندان داعشی‌ها در الحسکه سوریه که به فرار شماری از تروریست‌ها از زندان منجر شد، فایل‌هایی صوتی در شبکه‌های مجازی درباره بازگشت داعش به عراق منتشر شده است.

این در حالی است که مقامات عراقی و همه ارکان نیروهای مسلح عراق از جمله الحشد الشعبی بر حفاظت از مرزهای این کشور با سوریه و مقابله با هر گونه تلاش بقایای تروریست‌ها برای ناامن کردن عراق تاکید کردند.آنها همچنین شایعات درباره بازگشت داعش به عراق را بی اساس خواندند.

انتهای پیام
captcha