شخصیت، توانمندی و ایثار زنان در کنار خانواده معنا می‌دهد
کد خبر: 4031631
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
استاندار خراسان‌جنوبی:

شخصیت، توانمندی و ایثار زنان در کنار خانواده معنا می‌دهد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: شخصیت، توانمندی و ایثار زنان در کنار خانواده مفهوم پیدا می‌کند و نمی‌توان مسئله زن را از خانواده تفکیک کرد، بنابراین باید این دو را در کنار هم ببینیم.

جواد  قناعت، استاندار خراسان جنوبی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، ششم بهمن‌ماه در همایش زن، عزت نفس و کرامت انسانی در بیرجند، اظهار کرد: در حوزه زنان و خانواده ابتدا باید ببینیم کجا هستیم، وضعیت فعلی چگونه است و به کجا باید برویم؛ این‌طور نیست که فضاهای رسانه‌ای یا تبلیغات مسموم غرب برای ما جایگاه تعریف کنند بلکه براساس آموزه‌های دینی و ملی و فرمایشات مقام معظم رهبری نقشه راه تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از ظرفیت رسانه و تولید محتوا در حوزه جایگاه و نیازهای مختلف بانوان در استان مورد تأکید است، تصریح کرد: اگر طرح یا ایده دارید به ما ارائه دهید چراکه بدون شک استفاده خواهیم کرد. همچنین از اقدامات پیشگیرانه بخش‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها که دلسوزانه فعالیت می‌کنند، قدردانی می‌کنیم و در اولین فرصت با سمن‌ها نشست خواهیم داشت.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر بهره‌گیری از زیرساخت‌های دستگاه‌های اجرایی در زمینه ورزش بانوان، تصریح کرد: برای این موضوع برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد؛ در حوزه بانوان و تحکیم خانواده و نقش محوری زن در جامعه از هیچ کوشش و حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

وی اظهار کرد: وقتی بحث ناموس می‌شود همه نگاه‌ها به سمت بانوان است در صورتی که در جامعه روایی ما براساس آموزه‌های دینی از ناموس به موارد دیگری از قبیل دین، وطن و خاک هم یاد می‌شود؛ اینکه زنان در کنار دین، وطن و خاک قرار می‌گیرند نشان از جایگاه رفیع آنان براساس آموزه‌های دینی ماست. لذا، باید همه کوشش‌ بانوان و آقایان بر این باشد که در تهذیب اخلاق به حضرت فاطمه زهرا(س) اقتدا شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به تقارن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با تولد امام خمینی(ره)، تصریح کرد: امام راحل چون آن حضرت را الگوی خود قرار داد، یک مرد بزرگ شد و دنیا را متحول کرد.

قناعت تصریح کرد: در تاریخ مشاهده می‌کنیم همه انقلاب‌هایی که رخ داده، محدود و کوچک است و بخش کوچکی از مردم جامعه در شکل‌گیری آن نقش داشته‌اند، اما در انقلاب اسلامی تمامی قشرها و صنوف و سراسر کشور نقش دارند و این مدیریت بزرگ امام را نشان می‌دهد.

وی افزود: ویژگی بارز حضرت فاطمه(س)، عصمت و معصوم بودن ایشان است که باعث شد در تمام بشر عده معدودی از این جایگاه برخوردار باشند و وی نقش خود را به‌عنوان یک الگو ارائه داد.

استاندار خراسان‌جنوبی به بخشی از فضیلت‌های شهدا، وظایف و شخصیت مادران و همسران شهدا اشاره کرد و گفت: مادران و همسران شهدا از حضرت زهرا(س) درس گرفته‌ و ایستادگی، از خودگذشتگی و حضور پرشور داشتند که باید در مقابل آنها سر تعظیم فرود آوردیم.

وی افزود: امروز وقتی نام زنان جامعه اسلامی را بر تارک کتاب‌ها، پژوهش‌های علمی، مقالات، اختراعات و ابتکارات می‌بینیم به خود می‌بالیم که هویت و شخصیت زنان مسلمان ایرانی را در پرتو آموزه‌های دینی و اسلامی داریم.

قناعت گفت: نباید فریب تبلیغات غربی‌ها یا برخی عوامل آنها در داخل کشور را بخوریم که به زن فقط نگاه ابزاری دارند؛ اینکه در پژوهش‌های علمی، اختراعات و ابتکارات و حتی در مسئولیت‌های بزرگ و سنگین کشوری حضور بانوان فرهیخته، تحصیلکرده و متدین را شاهد هستیم همه در پرتو آموزه‌های فاطمی تجلی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: شخصیت، توانمندی و ایثار زنان در کنار خانواده مفهوم پیدا می‌کند و نمی‌توان مسئله زن را از خانواده تفکیک کرد، بنابراین باید این دو را در کنار هم ببینیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نقش اول زن در کنار نقش دوم قابل قبول است، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند یکی از مسائل مهم و اصلی در حوزه بانوان پرداختن به مسئله سلامت، امنیت، آرامش و تکریم زن در محیط خانواده است و نباید اجازه دهیم عواملی دست به دست هم داده و باعث سلب آرامش و امنیت و سلامت زن در خانواده شود.

وی با بیان اینکه اگر جایگاه زن حفظ شود آن‌گاه کدبانویی مدیر خانواده است، اظهار کرد: مدیریت خانواده بسیار مهم‌تر از بیرون است چون با نوع بشر سر و کار داریم؛ از طرفی نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، عرصه‌های مختلف جهاد سازندگی، بسیج، دانشگاه‌ها، محیط‌های علمی و اداری بر کسی پوشیده نیست.

قناعت از مدیریت زنان در خانواده به‌عنوان مدیریت نرم‌افزاری و محیط خارج از آن به‌عنوان مدیریت سخت‌افزاری یاد کرد و گفت: ترکیب خانواده یعنی تربیت نسل جدید اسلام‌باور که این یکی از اصلی‌ترین وظیفه زنان است.

در این مراسم از بانوان فعال و نمونه دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی نیز تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha