مشارکت ۱۶.۳ درصد زنان خراسان‌جنوبی در فعالیت‌های اقتصادی
کد خبر: 4031591
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

مشارکت ۱۶.۳ درصد زنان خراسان‌جنوبی در فعالیت‌های اقتصادی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نرخ بیکاری زنان در استان ۱۷.۷ درصد است، گفت: در دستگاه‌های اجرایی لازم است توجه به شناسایی و درمان بیماری‌های ویژه بانوان افزایش یابد.

 ‌نفیسه نخعی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ‌نفیسه نخعی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی، امروز، ششم بهمن‌ماه در همایش زن، عزت نفس و کرامت انسانی در استانداری خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۰۵ تعاونی زنان در استان فعال است که با همین تعاونی‌ها توانستیم روستای خراشاد را به ثبت جهانی برسانیم.

وی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی بیش از ۳۷۸ هزار و ۹۸۲ نفر زن زندگی می‌کنند که نرخ مشارکت اقتصادی آنان ۱۶.۳ درصد است، تصریح کرد: ۲۳۷ صندوق خرد زنان روستایی نیز در خراسان‌جنوبی وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به عضویت ۱۰ هزار نفر در این صندوق‌ها، افزود: خراسان‌جنوبی در کشور رتبه دوم میزان ازدواج در بین سایر استان‌ها را دارا است.

نخعی با اشاره به اینکه یک هزار و 250 نفر زن سرپرست خانوار در خراسان‌جنوبی وجود دارد که عضو هیچ نهاد حمایتی نیستند، افزود: با توجه با اینکه پارک بانوان موجود در بیرجند در مسیر بدی قرار گرفته و از این جهت شهرداری ایجاد پارک بانوان دوم را در برنامه خود قرار دارد که اعتبارات خاصی می‌طلبد.

نخعی با اشاره به اینکه در دستگاه‌های اجرایی لازم است توجه به شناسایی و درمان بیماری‌های ویژه بانوان مانند دستگاه ماموگرافی افزایش یابد، یادآور شد: ۱۶.۳ درصد زنان استان در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت دارند و یکی از درخواست‌های بانوان ایجاد بازارچه‌های فروش محصولات مشاغل خانگی برای بازاریابی و فروش بهتر و مطلوب‌‌تر است.

انتهای پیام
captcha