جذب 200 سفیر اهدای عضو در نمایشگاه بین‌المللی همدان
کد خبر: 4031195
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲

جذب 200 سفیر اهدای عضو در نمایشگاه بین‌المللی همدان

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان از برپایی غرفه صدور کارت اهدای عضو در نمایشگاه بین‌المللی این استان خبر داد.

اهدای عضومجید حمیدی، مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به صدور کارت اهدای عضو به‌صورت آنلاین در نمایشگاه بین‌المللی همدان، اظهار کرد: این برنامه از ۲۷ دی‌ماه تا سوم بهمن‌ماه اجرا شد که در این راستا بیش از دو هزار و 200 کارت برای متقاضیان صادر شد.

وی با بیان اینکه این برنامه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، انجمن اهدای عضو و مدیریت نمایشگاه همدان برگزار شد، افزود: در این غرفه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی به پاسخگویی به سؤالات مردم نسبت به مسائل اهدای عضو، پیوند اعضا و وضعیت بیماران مرگ مغزی می‌پردازند، علاوه بر این جذب سفیران اهدای عضو و نیروهای داوطلب اشاعه‌دهنده فرهنگ اهدای عضو از دیگر اهداف است که حدود 200 سفیر ثبت‌نام کرده‌اند که در راستای فرهنگ‌سازی برای اهدای عضو فعال شوند.

حمیدی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه به‌صورت برخط کارت اهدای عضو برای متقاضیان صادر شد، تصریح کرد: خوشبختانه مردم استان استقبال خوبی داشتند.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو همدان گفت: در حال حاضر بیش از یک چهارم خانواده‌هایی که عزیزان آن‌ها دچار مرگ مغزی می‌شوند راضی به اهدای عضو نیستند که این مسئله نیازمند فرهنگ‌سازی است.

انتهای پیام
captcha