خودسازی و پرورش کرامات انسانی، شرط اولیه برای جایگاه مادری است
کد خبر: 4031050
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

خودسازی و پرورش کرامات انسانی، شرط اولیه برای جایگاه مادری است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به ریشه تربیت اسلامی و استفاده از روش و سیره حضرت فاطمه(س)، گفت: خودسازی و پرورش کرامات انسانی، شرط اولیه برای جایگاه مادری است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، چهارم بهمن‌ماه در دیدار مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده، جمعی از بانوان شاغل در استانداری و مشاورین بانوان دستگاه‌های اجرایی استان، ضمن تبیین جایگاه واقعی زن در جامعه، اظهار کرد: مهمترین جایگاه زن این است که به‌عنوان مادر، وظیفه پروررش نسل و جامعه را به عهده دارد و شرط اولیه برای این جایگاه، خودسازی و پرورش اخلاق و کرامات انسانی است.

وی تصریح کرد: کلمه مادر نه تنها به‌عنوان جنبه نسبی بودن آن مورد توجه است، بلکه کلمه ام به مفهوم زیربنا و اصل به زن به‌عنوان نقش جامعه‌ساز و فرهنگ‌ساز آن اشاره دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ضمن تبیین جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) به‌عنوان یک الگوی موفق زن مسلمان و مادر نمونه، افزود: سیره تربیتی ایشان، نسلی مانند امام حسین(ع) پرورش می‌دهد که الگوی آزادگان جهان است.

عبادی با اشاره به ریشه تربیت اسلامی و استفاده از روش و سیره حضرت فاطمه(س)، یادآور شد: علمای عظام در دامان مادران فرهیخته متولد و تربیت شده‌اند و دامن‌های پاک، انسان‌های وارسته‌ای چون حاج قاسم سلیمانی پرورش می‌دهد.

وی ادامه داد: تفاوت تربیت اسلامی با تربیت غربی این است که تربیت نسل فرهیخته و مسلمان، نتیجه فرهنگ اسلامی و در عوض، پرورش انسان‌های وحشی غربی، پیامد تربیت در فرهنگ غرب‌گراست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی از خانواده به‌عنوان اصیل‌ترین و بالاترین بنیان اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: تعهد، صفا و وفاداری خانواده‌های مسلمان ایرانی، زبانزد جهانیان است و عواطف و محبت مادری، بزرگترین موهبت الهی و استعدادی بی‌نظیر است که تنها در وجود زن گذارده شده و با توجه به این نوع سرشت، مهمترین وظیفه زنان جامعه ما تعلیم و تربیت نسل آینده است.

عبادی بر سرشت آفرینش زن و مرد اشاره و تأکید کرد: زن فطرتاً ظریف و دارای عواطف و احساسات مضاعف است و خداوند به دلیل وجود این روحیه لطیف، زن را از کارهای خشن و سخت معاف و همه مسئولیت‌های اقتصادی و تأمین معاش خانواده را بر عهده مردان گذاشته است.

انتهای پیام
captcha