شناخت سیره حضرت فاطمه(س) نیاز جامعه امروز است
کد خبر: 4030709
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

شناخت سیره حضرت فاطمه(س) نیاز جامعه امروز است

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد البرز با تأکید بر اینکه زنان ما باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند، گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت سیره حضرت فاطمه(س) است و بانوان باید در این مسیر حرکت کنند.

سیده زهرا حسینی اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز

سیده‌زهرا حسینی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) با بیان اینکه توجه به سیره حضرت زهرا(س) می‌تواند موجب پیاده‌سازی دین اسلام در جامعه شود، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی ولایتمداری و دین‌داری است.

وی با تأکید بر اینکه زنان ما باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند، افزود: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت سیره حضرت فاطمه(س) است و بانوان باید در این مسیر حرکت کنند.

این مسئول با بیان اینکه سبک زندگی حضرت فاطمه(س) برای نسل‌های جوان و نوجوان باید تبیین و نهادینه شود، گفت: بر مسئولان و فعلان فرهنگی واجب است که با تأکید بر سیره حضرت زهرا(س) سبک زندگی فاطمی را برای جوانان مطرح کنند.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) و اهل بیت(ع) ایشان نه تنها خود در مسیر سعادت بودند، بلکه دیگران را نیز با نور و معنویت خود متأثر می‌کردند، گفت: در چنین خانه و خانواده‌ای یاد و نام خداوند همواره در جریان بوده و اندیشه‌های شیطانی توان نفوذ ندارد.

وی با اشاره به آیه ۳۶ سوره نور «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیها بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ؛ در خانه‌هایی که خدا رخصت داده که آنجا رفعت یابد و در آنها ذکر او شود...»، اظهار کرد: ابن‌ عباس نقل می‌کند که روزی همراه پیامبر(ص) در مسجد النبی بودم که پیامبر اکرم(ص) این آیه را قرائت کرد. پرسیدند یا نبی مراد از این خانه کدام است؟ پیامبر(ص) فرمود که مراد خانه‌های انبیا بوده و با دست نیز به منزل فاطمه زهرا(س) اشاره کرد.

حسینی همچنین به سبک زندگی فاطمی و شاخصه‌های موجود در زندگی و حیات خاندان عصمت و طهارت(ع)، به جایگاه رفیع و نورانی بیت‌الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: زمانی که پیامبر گرامی اسلام(ص) در منزل دخترش حاضر می‌شد، همیشه در می‌زد و اجازه ورود می‌گرفت؛ حتی پیامبر اکرم(ص) بدون اجازه به این خانه وارد نمی‌شد و معتقد بود همان خانه‌ای است که در آیه نور به آن اشاره شده است. هر چند که بعدها دشمنان اهل بیت(ع)، حرمت و قداست این خانه را شکستند و به شکل عدوانی وارد این خانه شدند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با توضیح اینکه زهرای مرضیه(س) همواره تلاش می‌کرد تا خانه کانون محبت، صفا و صمیمت باشد، گفت: ایشان، در مقابل سختی‌ها و کمبودهایی که در زندگی مشترک ممکن بود متوجه اعضای خانواده باشد، صبر و تحمل داشت؛ طبیعی است سختی‌هایی در زندگی وجود دارد و بنا نیست که هیچ مشکلی در زندگی انسان نباشد.

وی تصریح کرد: اگر خیال کنیم که در این دنیا زندگی بدون سختی و مشکلات خواهیم یافت، خیال درستی نیست، چراکه عالم فی‌النفسه محدودیت‌ها و تضادهایی دارد که به‌صورت طبیعی منجر به بروز سختی برای انسان می‌شود، پس هنر این است که انسان بتواند مشکلات و سختی‌ها را مدیریت کرده و با صبوری از این دوران گذر کند.

این مسئول با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) همیشه سعی می‌کرد مشکلات خانواده را مدیریت کند و همواره لبخندی شادی‌بخش بر چهره داشت که برای تمامی اعضای خانواده آرامش بخش بود و غم و غصه امیرالمؤمنین(ع) را رفع می‌کرد، تأکید کرد: زندگی در دنیای مادی اهل‌ بیت(ع)، فاطمه(س) را از وظیفه اصلی خود غافل نکرده بود و آنان در مسیر عبودیت قرار داشتند.

انتهای پیام
captcha