انعکاس نگاه مادرانه در ساخت و ساز شهرها
کد خبر: 4030642
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

انعکاس نگاه مادرانه در ساخت و ساز شهرها

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد گفت: در کدام فضاها و پارک‌های شهری، این موضوع پیش‌بینی شده است که خانواده‌ها فرزندان دختر را با خیال راحت به آنجا بفرستند و مطمئن باشند که امنیت دارد و هر فضایی را که بخواهد می‌تواند استفاده کند.

 فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد امروز سوم بهمن‌ماه در همایش تجلیل از بانوان شاغل در این اداره کل که در محل موزه بزرگ خراسان با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: نگاه ما در حوزه شهری، اجرای برنامه‌های خانواده‌محور برای گذران اوقات زوج‌ها در کنار یکدیگر است.

وی به عملکرد بانوان شاغل در ادارات اشاره کرد و گفت: بانوان کارسنجی بهتری دارند، چون باید بعد از ساعت کاری به خانواده و فرزندان رسیدگی کنند، بنابراین بیشترین حجم کار را در همان ساعت‌های اداری انجام می‌دهند و نباید اضافه کارشان را بر مبنای حضورشان بلکه بر مبنای عملکردشان پرداخت شود.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد با اشاره به برنامه‌های روز بزرگداشت مقام مادر در مشهد گفت: امیدواریم با اجرای این برنامه در روز بزرگداشت مقام مادر و روز زن، بانوان مشهدی احساس کنند در شهری حضور دارند که در این روز مورد توجه و احترام قرار گرفته‌اند.

سلیمی با بیان اینکه مشهد شهری مذهبی است و باید به نیازهای بانوان این شهر مبتنی بر شهر مذهبی پاسخ دهد، گفت: در کدام فضاها و پارک‌های شهری، این موضوع پیش‌بینی شده است که خانواده‌ها فرزندان دختر را با خیال راحت به آنجا بفرستند و مطمئن باشند که امنیت دارد و هر فضایی را که بخواهد می‌تواند استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول شهر باید انسان‌محور باشد، گفت: اگرچه شهرها باید با نگاه مادرانه ساخته شوند، اما بیشتر مردانه ساخته شده‌اند.

انتهای پیام
captcha