ثبت‌نام ۱۸۰۰ نفر در طرح توسعه مشاغل خانگی در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4029469
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

ثبت‌نام ۱۸۰۰ نفر در طرح توسعه مشاغل خانگی در کهگیلویه‌وبویراحمد

رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: سهم این استان از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۱۵۰۰ نفر بود که ۱۸۰۰ نفر شناسایی و ثبت نام کرده‌اند.

طرح توسعه مشاغل خانگی

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، آیت‌الله ارمغانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 28 دی‌ماه در نشست با رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دغدغه فعلی ما در استان و دولت سیزدهم اشتغال است.

وی با اشاره به طرح زیست بوم اشتغال کشور و فعال سازی شورای‌عالی اشتغال، افزود: قرارگاه اشتغال در کشور تشکیل شده است که جهاددانشگاهی نیز عضو این قرارگاه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: در طرح زیست‌بوم اشتغال کشور دستگاه‌های اجرایی ایجاد اشتغال می‌کنند و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگ کننده است تا هدرروی منابع و اعتبارات صورت نگیرد این طرح در قالب استانی، منطقه‌ای و ملی اجرا می‌شود.

ارمغانی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان کهگیلویه‌وبویراحمد ۱۰.۹ درصد است، تصریح کرد: این استان در زمینه نرخ بیکاری در بین استان‌های کشور رتبه هیجدهم را دارد.

وی ادامه داد: برنامه و اولویت ما حمایت از طرح‌ها و واحدهای تولیدی غیرفعال، نیمه فعال و با فعالیت زیر ظرفیت است و دنبال هستیم که اعتبارات و حمایت‌ها به سمت این طرح ها و واحدها سوق داده شوند تا بتوانیم استفاده بهتر کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه‌وبویراحمد از برگزاری جشنواره ایده‌های اشتغال زا و کارآفرینی در استان خبر داد و عنوان کرد: این جشنواره بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در جهت استفاده از ایده‌ها و طرح‌های اشتغالزا در استان برگزار می‌شود.

ارمغانی با بیان اینکه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی را در سطح استان در دستور کار داریم، ابراز کرد: ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات مشاغل خانگی استان در سال ۹۷ ، ۶ میلیارد تومان در سال ۹۸ و چهار میلیارد تومان در سال ۹۹ بوده است که این اعتبارات استان در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است.

وی اضافه کرد: در زمینه‌های مختلف از جمله آموزشی و پژوهشی می‌توانیم با جهاددانشگاهی همکاری تعامل بیش از پیش داشته باشیم.

همچنین، سیدداود موسویان، رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز یکی از مشکلات استان را بیکاری عنوان کرد و افزود: در این استان و در قالب مشاغل خانگی طرح‌های مختلفی از جمله گیاهان دارویی، مرغ محلی، صنایع غذایی و صنایع دستی درآمدزایی و اشتغالزایی خوبی می‌توانند داشته باشند.

وی افزود: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی چابک است که می‌تواند در حوزه‌های مختلف به کمک دستگاه‌های اجرایی بیایید و کارهای بر زمین مانده استان را اجرایی کند.جهاددانشگاهی آماده همکار و تعامل بیشتر با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه‌وبویراحمد یادآور شد: طرح مشاغل خانگی برای ۵۵ هزار نفر در سطح کشور در سه فاز شناسایی، توانمند‌سازی و فروش و بازار یابی اجرا می‌شود که سهم استان کهگیلویه‌وبویراحمد از این میزان ۱۵۰۰ نفر بود که ۱۸۰۰ نفر شناسایی و ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha