برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی قرآن و احکام در یاسوج
کد خبر: 4028940
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی قرآن و احکام در یاسوج

مدیر مؤسسه قرآنی مصباح یاسوج از برگزاری کلاس‌های آموزش عمومی قرآن و احکام در مسجد ابالفضل(ع) گلستان 5 یاسوج خبر داد.

مؤسسه قرآنی

لیلا کرمی، مدیر مؤسسه قرآنی مصباح یاسوج در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: مؤسسه قرآنی مصباح یاسوج تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از سال 1390 با فعالیت 3 مربی آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: این مرکز بیش از 30 قرآن‌آموز آقا و بانو را تحت پوشش قرار داده است و همچنین تاکنون موفق به تربیت بیش از 10 نفر حافظ قرآن شده است.

مدیر مؤسسه قرآنی مصباح یاسوج در ادامه با اشاره به برپایی برخط کلاس‌های مداحی، ترتیل، صوت، تجوید، مسابقات نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و غیره بیان کرد: گاهی کلاس‌ها در خانه شخصی‌ام برگزار می‌شوند. مؤسسه با نبود مکان مواجه است و وسایل مورد نیاز برای این مرکز شامل صندلی، موکت، بخاری، آب سردکن و غیره است.

کرمی با اشاره به نبود خیر جهت کمک به مؤسسات قرآنی، ابراز کرد: با وجود رایزنی‌ها و پیگیری‌ها کمکی به مؤسسه از سوی هیچ نهاد و مسئولی نشده است.

وی برگزاری کلاس‌های قرآنی بعدازظهرها در پارک معلم یاسوج طی تابستان گذشته با همکاری شهرداری را از برنامه‌های اجرایی صورت گرفته برشمرد و بیان کرد: شهرداری مبلغ ناچیزی را جهت پرداخت حق‌الزحمه مربیان پرداخت کرده است.

این فعال قرآنی استان کهگیلویه‌وبویراحمد برگزاری کلاس‌های قرآن و احکام بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد ابالفضل(ع) گلستان 5 یاسوج با همکاری هیئت امناء مسجد را از دیگر برنامه‌های اجرایی صورت گرفته مؤسسه ذکر کرد.

کرمی با اشاره به عدم همکاری اداره زندان‌ها در برگزاری کلاس‌های قرآنی با وجود پیگیری‌ها برای بانوان زندانی زندان مرکزی یاسوج، تصریح کرد: مسئولان اداره کل زندان می‌گفتند ما خودمون مربی قرآنی داریم و همکاری نکردند.

وی یادآور شد: برگزاری کلاس‌های ریاضی، عربی، نقاشی قرآنی و تشکیل خانه قرآنی در صورت تامین اعتبار از برنامه‌های آینده مؤسسه است.

انتهای پیام
captcha