اعضای پیکرجوان اردبیلی اهدا شد
کد خبر: 4027535
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

اعضای پیکرجوان اردبیلی اهدا شد

در اقدامی انسان دوستانه با تصمیم نیکوکارانه خانواده رسول پور، اعضای پیکر مجید رسول پور، جوان اردبیلی به بیماران دردمند در صف پیوند عضو جان دوباره بخشید.

اعضای پیکرجوان اردبیلی اهدا شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، در اقدامی انسان دوستانه با تصمیم نیکوکارانه خانواده رسول پور، اعضای پیکر مجید رسول پور، جوان اردبیلی به بیماران دردمند در صف پیوند عضو جان دوباره بخشید.

مجید رسول پور، جوان اردبیلی بعد از تحمل رنج بیماری دچار مرگ مغزی شد، اعضای بدن او با رضایت خانواده‌اش اهدا شد تا نجات بخش جان بیماران نیازمند شود.

براساس آمار روزانه ۷ تا ۱۰ تن از هموطنان ما به علت تامین نشدن عضو پیوند جان خود را از دست می‌هند، این در حالی است که در همین مدت متاسفانه حدود ۲۰ نفر دیگر از هم وطنانمان به علت مرگ مغزی دار فانی را وداع می‌گویند که اعضا حیاتی آنان می‌تواند نجات بخش زندگی دیگرانی، چون مجید باشد و بی شک با انتخاب‌هایی از جنس خانواده مجید، زندگی از آن که هست زیباتر خواهد بود.

انسان‌ها در هر حال و شرایطی که باشند می‌توانند دست هم نوع خود را گرفته و آن‌ها را از یک آسیب جدی نجات دهند؛ یکی با بخشش مال خود و وقف کردن آن، دیگری با زکات علم خود و یا حتی استفاده از توان جسمی برای کمک به ساختن یک اتاق برای سر پناه خانواده نیازمند؛ همگی می‌تواند نجات بخش فرد یا خانواده‌ای از آسیب روحی، روانی و جسمی باشد.

آن قدر فرصت کار‌های خوب در زندگی انسان‌ها وجود دارد که حتی در هنگام جان دادن نیز می‌توان فرصتی برای انجام کار خوب برای خود مهیا و شادی و خوشحالی را به فرد و خانواده‌ای هدیه داد.

اهدای عضو، یکی از این کار‌های خوب است که سالانه افراد بسیاری را از مرگ حتمی نجات داده و زندگی دوباره‌ای را برای آنان رقم زده است. اهدای عضو از ثمربخش‌ترین شیوه در رویارویی با مرگ مغزی بوده و ازسخاوتمندانه‌ترین کار‌های دنیا اهدای عضو پس از مرگ مغزی است.

تمامی ادیان بر این باورند که عمل اهداﺀ عضو یک حرکت خداپسندانه و عشق به همنوع محسوب می‌شود و دین مبین اسلام اهمیت فوق العاده‌ای برای نجات جان انسان‌ها قائل است، چنانچه در قرآن کریم سوره مبارکه مائده آیه ٣٢ به تصریح اشاره شده که هرگاه کسی سبب بقای نفسی شود مانند آنست که موجب نجات جان تمام انسان‌ها شده است.

انتهای پیام
captcha