اشتغال‌زایی ۳۰۲ مددجوی ساروی از اعتبارات کمیته امداد
کد خبر: 4026456
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

اشتغال‌زایی ۳۰۲ مددجوی ساروی از اعتبارات کمیته امداد

رئیس کمیته امداد منطقه یک ساری گفت: طی سال جاری با جذب ۱۷ میلیارد تومان اعتبار بیش از ۳۰۲ نفر از طرح اشتغال‌زایی بهره‌مند شدند.

مرتضی ناعی رئیس کمیته امداد منطقه یک ساریبه گزارش ایکنا از مازندران، مرتضی ناعی، رئیس کمیته امداد منطقه یک ساری، امروز 15 دی‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از فعالیت‌های مهم امداد ایجاد اشتغال است که برای مددجویان و تعدادی هم برای افراد غیرتحت پوشش ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری در بخش اشتغال‌زایی ۲۵ میلیارد تومان اعتبار از محل وام‌های تکلیفی به این نهاد اختصاص داده شد، افزود: تاکنون از این مبلغ ۳۹۸ نفر برای دریافت ۲۳ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

ناعی تصریح کرد: توانمندسازی افراد تحت پوشش امداد یکی از برنامه‌های مهم در امداد است که طی سال جاری با جذب ۱۷ میلیارد تومان اعتبار بیش از ۳۰۲ نفر از طرح اشتغال‌زایی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد، توانمندسازی و جلوگیری از آسیب‌های مختلف اجتماعی در بخش‌های مختلف است و در این راستا همه افرادی که بعلت بیکاری در تنگنا باشند را تحت پوشش دارد، افزود: اشتغال‌زایی، اهدای بسته‌های حمایتی، ارائه مستمری، پرداخت هزینه درمان، ارائه کمک‌های مالی،  اعطای کمک جهیزیه فرزندان، پرداخت کمک هزینه آموزش فرزندان، مسکن و ... از جمله خدماتی هستند که به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود.

ناعی با قدردانی از همه دست اندرکاران بانک‌ها، فرمانداری، اصناف، اتحادیه‌ها و بازاریان و خیران، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم ما نوع‌دوستی و رفع نیاز همنوعان است، امیدواریم با کمک همگانی در بخش توانمندسازی موفق‌تر از همیشه عمل شود.

وی با اشاره به آسان‌سازی کمیته امداد در بخش خدمات‌دهی، گفت: بسیاری از مشکلات تردد و هزینه در این بخش و خطرات مختلف با ایجاد سامانه رفع شده و اکنون افراد تحت پوشش امداد نیازمندی‌های مختلف و درخواست‌های خود را در سامانه ثبت و از این طریق به ارائه خدمات پرداخته می‌شود.

رئیس کمیته امداد منطقه یک ساری با بیان اینکه، در حال حاضر ۷ هزار و ۵۰ خانوار مددجو، ۱۱۳۰ نفر مستاجر و یکهزار و ۱۱۴ دانش‌آموز و  227 نفر صعب العلاج و ۲۳۶ یتیم تحت پوشش امداد منطقه یک ساری هستند، افزود: اعتبارات و نذورات و هدایای امداد یک ریال صرف هزینه تشکیلاتی نمی‌شود و حقوق از اعتبارات دولتی است و همه وجوهات طبق نیت خیران هزینه می‌شود.

انتهای پیام
captcha