ایجاد ۸۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان مازندرانی
کد خبر: 4026059
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

ایجاد ۸۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان مازندرانی

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه اعتبار اشتغال در سال جاری در استان دو برابر سال گذشته بود از ایجاد ۸۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان خبر داد.

دیدار حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه، مدیر کل کمیته امداد مازندران با حجت‌الاسلام بابائیان امام جمعه امیرکلابه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، امروز، 14 دی‌ماه در دیدار با حجت‌الاسلام بابائیان، امام‌جمعه امیرکلا، گفت: ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال سال گذشته جذب زودهنگام شد و کمیته امداد مازندران با تلاش کارکنان این نهاد موفق شد رتبه چهارم کشوری را در جذب اعتبارات اشتغالزایی جذب کند.

وی با بیان اینکه اعتبار اشتغال در سال جاری در استان دو برابر سال گذشته بود، افزود: میزان اعتبارات اشتغالزایی استان ۴۴۰ میلیارد تومان بود که موفق شدیم 8 هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد کنیم.

عالیشاه با بیان اینکه 80 هزار خانوار در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات مختلف این نهاد بهره‌مند هستند.تصریح کرد: سال آینده ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مازندران برای پنج دهک در نظر گرفته شده که کمیته امداد باید انجام دهد.

وی سیاست راهبردی کمیته امداد را توانمندسازی خانواده‌ها دانست و افزود: با تعامل خوبی که با سپاه پاسداران و بسیج انجام شد، ساخت هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مددجویی در دست اقدام است.

عالیشاه ادامه داد: برای 2 هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده‌های تحت حمایتی که هزار نفر از این تعداد دارای زمین هستند، نهضت صدور پروانه ساختمان انجام شده تا بصورت اصولی واحد‌های مسکونی ساخته شود و برای هزار و ۵۰۰ نفر دیگر که فاقد زمین هستند نیز ۱۰ هزار متر زمین برای ساخت مسکن مددجویی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری هزار و ۵۰۰ بخاری و هزار دستگاه آبگرمکن و هزار دستگاه یخچال بین مددجویان توزیع می‌شود، افزود: بخش مهمی از نیازمندی‌های خانواده تحت حمایت، تهیه لوازم خانگی و جهیزیه است که در این بخش هم خیران مشارکت خوبی دارند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: ۱۲ هزار دانش آموز و هزار و ۶۰۰ دانشجو و 3 هزار و ۷۰۰ نفر بیمار صعب‌العلاج، تحت حمایت قرار دارند و امسال هزار و ۲۳۰ دستگاه کولر اسپلیت به این خانواده‌های تحت حمایت دارای بیمار صعب‌العلاج و زمین‌گیر اهدا شد.

عالیشاه با تقدیر از  همراهی و مشارکت خیران در راستای کمک به مددجویان و نیازمندان، افزود: ۴۴۰ سری جهیزیه به نیابت از سردار سلیمانی در این ایام با کمک خیران، برای مددجویان تهیه و توزیع شد.

 

انتهای پیام
captcha