مکتب حاج قاسم اجازه نداد ایران تجزیه شود
کد خبر: 4025857
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
فرمانده انتظامی استان زنجان:

مکتب حاج قاسم اجازه نداد ایران تجزیه شود

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه نظام سلطه هزاران هزار میلیارد در منطقه سرمایه‌گذاری کرده بود که ایران را تجزیه کند، تاکید کرد: این امر به واسطه مکتب حاج قاسم عملی نشد.

شهید قاسم سلیمانیسردار رحیم جهانبخش شامگاه دیروز (۱۲ دی‌ماه) در یادواره شهید سلیمانی با اشاره به مولفه‌های مکتب شهید سلیمانی، با بیان اینکه نظام سلطه حدود ۳۰۰ سال است که به دنبال تجزیه ایران است، افزود: متاسفانه در زمان پهلوی دو تکه از خاک ایران از ایران جدا شد که به همه خاک‌های جدا شده قبل از آن می‌ارزید. اگر بحرین الان جزو خاک ایران بود، کل خلیج‌فارس برای ایران می‌شد. ۴۷ درصد انرژی جهان از خلیج‌فارس می‌گذرد و عوارض این حجم از انرژی هزینه قابل توجهی است که می‌توانست برای ایران باشد.

وی با بیان اینکه ۶۳ کشور در دفاع‌مقدس به عراق کمک می‌کردند، تصریح کرد: دفاع‌مقدس تنها جنگ کلاسیک بود که در دست دشمنان ما هم سلاح روسی و هم سلاح فرانسوی بود، یعنی از هر دو بلوک به عراق کمک می‌شد. داعش به‌روز شده جنگ تحمیلی بود. سردار سلیمانی داعش را که عصاره اطلاعاتی نظام سلطه بود، با این مکتب نابود کرد. این مکتب تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. اعتماد به نفس و توکل مهم ترین مولفه‌های این مکتب است.

این مسئول با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم نظام فکری جدید مبتنی بر مبانی فکری حضرت امام خمینی (ره) است، افزود: آشنایی من با مکتب حاج قاسم به ۳۰ سال قبل باز می‌گردد؛ آشنایی با مکتب حاج قاسم به زمانی باز می‌گردد که من فرمانده پایگاه اطلاعاتی و عملیاتی دربند کرمان بودم. مکتب حاج قاسم مکتبی در دل مکتب حضرت امام خمینی (ره) است. این شهید والامقام از قلب ایران به بلندای جولان رفت.

وی با بیان اینکه عمق امنیتی کشور را کویر تشکیل می‌دهد، ادامه داد: در دهه ۷۰ بیش از ۲۰ کاروان اشرار که مجهز هم بودند، در مرکز ایران برای خود تیم سازی کرده بودند. برخی از این کاروان‌های اشرار حدود ۱۵۰ تفنگ‌دار داشتند و تعدادی از این اشرار برای خود یک حکومت درست کرده بودند. زمانی اگر می‌گفتند سپاه مرکز ایران را از اشرار پاکسازی خواهد کرد، کسی باورش نمی‌شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه حاج قاسم سال ۷۴ مرکز ایران را از اشرار به‌ صورت کامل پاک‌سازی کرد، تصریح کرد: در سال ۷۴ از یکی از مقرهای این اشرار غذای یک لشکر را کشف و خارج کردیم. پاسداران وقتی یکی از اشرار را می کشتند بر او غسل می‌دادند و کفن می‌کردند و بر آن نماز می‌خواندند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم به فکر خانواده‌های این اشرار نیز بود و آن‌ها را تامین می‌کرد و نمی‌گذاشت این‌ها خود تبدیل به دشمن شوند، ادامه داد: در بین لشکریان حاج قاسم، اشراری بودند که تحت تاثیر قرار گرفته و توبه کرده و در لشکر او با اشرار مبارزه می‌کردند. در مکتب حاج قاسم دفع وجود ندارد و مکتب او سراسر جذب است. سردار سلیمانی از مرکز ایران که کانون ناامنی بود، امنیت ایجاد کرد و این امنیت را تا بلندای جولان توسعه داد.

انتهای پیام
captcha