3000 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد اردبیل فراهم شد
کد خبر: 4025347
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

3000 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد اردبیل فراهم شد

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، گفت: ۳۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت در ۹ ماهه سال‌جاری ایجاد شده تا بتوانند با تکیه بر توانایی‌های خود به خودکفایی برسند.

3000 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد اردبیل فراهم شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، 12 دی‌ماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل، با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت پس از فراگیری آموزش‌های لازم شغلی وارد بازار کار می‌شوند، اظهار کرد: ۳۰۰۰ نفر از مددجویان در سال‌جاری پس از شرکت در دوره‌های آموزشی و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه شغل مورد نظر خود را ایجاد کرده‌اند.

وی، با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار به رفع مشکلات گسترده خانوار تحت حمایت کمک می‌کند، افزود: کار و فعالیت، موجب شکوفایی استعدادهای نهفته مددجویان شده و تاثیربسزایی در کیفیت زندگی آنها دارد.

دشتی، با اشاره به اینکه کمیته امداد به دنبال پایدارسازی فرصت‌های شغلی و کسب درآمد مناسب برای اقشار آسیب‌پذیر است، اعلام کرد: به هیچ عنوان پس از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی پرونده مددجویان بسته نمی‌شود و تا زمانی که آنها به خودکفایی کامل برسند از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

مدیرکل اداره کمیته امداد استان اردبیل، با بیان اینکه ۱۰۰۰ مددجو از طریق طرح «راهبری شغلی» وارد عرصه کار شده‌اند، گفت: طرح راهبری، کارآفرین محور است که مددجویان در خصوص تولید، فروش، بازاریابی و تهیه نهاده‌های تولید با کارفرمایان همکاری دارند و زیر نظر آنها مشغول به کار و فعالیت می‌شوند.

وی، به آموزش فنی و تخصصی به ۲۲۰۰ نفر از مددجویان اشاره کرد و افزود: قبل از معرفی خانوار تحت حمایت به کارفرمایان، آنها آموزش‌های لازم شغلی را فرا می‌گیرند که این امر موجب بهره‌وری بالا و پیشبرد اهداف تولیدات کارخانه و یا سایر محصولات می‌شود.

دشتی، کاریابی برای ۱۵۱ مددجو را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد و گفت: در قالب طرح «هدایت شغلی» می‌کوشیم تا مددجویان بیشتری به بازار کار معرفی شوند که در این زمینه نیز کارفرمایان با بهره‌گیری از بسته‌های تشویقی می‌توانند برنامه‌های خود را توسعه دهند.

انتهای پیام
captcha