بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در بوشهر + عکس
کد خبر: 4025294
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
11 دی برگزار شد؛

بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در بوشهر + عکس

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی با عنوان «ما مدیون ملتیم» به همت هیئت مذهبی منتظران حضرت مهدی(عج) مسجد خاتم‌الانبیا(ص)، 11 دی‌ماه در حسینیه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گلزار شهدای بهشت‌ صادق(ع) شهر بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی با عنوان «ما مدیون ملتیم»، به همت هیئت مذهبی منتظران حضرت مهدی(عج) مسجد خاتم‌الانبیا(ص) و با مشارکت فرهنگی شهرداری بندر بوشهر و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج نجف‌اشرف و هیئت مذهبی فاطمیون و با تلاوت محمدمهدی جماله، قاری ممتاز کشوری، 11 دی‌ماه در حسینیه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گلزار شهدای بهشت‌ صادق(ع) شهر بوشهر برگزار شد.

کاظم دارابی در این مراسم به روایت‌گری و بیان خاطراتی از سردار دل‌ها قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر مدافعان حرم و همرزمان ولایی و انقلابی این شهیدان والامقام پرداخت و اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی پدر امت بود و توجه ویژه‌ای به نسل جوان و آینده‌ساز ایران و کشورهای اسلامی منطقه داشت و از فرصت‌ها و توانمندی نخبگانی خود برای رفع موانع و مشکلات مردم کوتاهی نمی‌کرد و مانند مالک‌اشتر آتش به‌ اختیار و جهادی به خدمت‌رسانی خداپسدانه اقدام می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه شخصیت جهادی و فرهنگی شهید سلیمانی می‌تواند به عنوان بهترین الگو و تکلیف برای همگان و به‌خصوص مسئولان باشد، افزود: شهید سلیمانی با روشنگری و بصيرت نافذی که داشت در مقابل هرگونه ظلم بر مظلوم، ایستادگی و مقاومت می‌کرد. سپهبد سلیمانی در اعتقادات دینی‌شان بر این باور بودند که عمل به دستورات معروف قرآن و حُب به فرزندان حضرت فاطمه زهرا(س) موجب تقویت معنویت روح و روان در انسان‌های باتقوا می‌شود.

دارابی با بیان اینکه یکی از اخلاقیات اجتماعی شهید حاج قاسم سلیمانی مردم‌دوستی، احترام به والدین و صمیمت ایشان با ملت ایران و ارتباط برادرانه با دیگر کشورهای اسلامی منطقه بود و راه و سلوک مختص به خودش را داشت، تصریح کرد: روحیه اسلام‌خواهی، استکبارستیزی، دشمن‌شناسی، استقامت و دفاع مقدس فرهنگی ایشان موجب گشایش‌ها و تحولات بسیاری در منطقه برای ایران شد و این دیپلماسی آرمانی و انقلابی سردار دل‌ها می‌تواند به‌عنوان یک سند کارآمد و تجربه برتر در تمامی مذاکرات بین‌المللی برای تیم دیپلمات‌های جوان و سفرای ایرانی باشد و حتی در دستور‌کار قرار بگیرد.

وی بیان کرد: سپهبد شهید قاسم سلیمانی در جلسات عمومی در حضور مردم بارها بیان کردند که دانش‌آموزان و دانشجویان رشته‌های نورانی و امید جامعه هستند؛ همچنین سردار دل‌ها بارها تأکید داشتند که رسیدگی به امور رفاهی و پاسخگویی به مطالبات اجتماعی و فرهنگی مردم جامعه از مهم‌ترین وظایف و تکالیف مسئولین تمامی بخش‌های نظام است.

این راوی با بیان اینکه مالک‌اشتر ولایت‌ فقیه سردار شهید قاسم سلیمانی همیشه مدافع حقوق مردم ایران و کشورهای اسلامی منطقه بود و با قلم زبانش اقدام به روشنگری و گره‌گشایی می‌کرد، گفت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه خود این‌گونه خطاب به برادران و خواهران دینی‌اش در گستره جهان اسلام و سایر ادیان توحیدی تأکید و با قلم بصیرانه‌اش نوشته است که امروز قرارگاه حسین‌ بن علی(ع)، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی(ص). 

دارابی یادآور شد: سردار شهید قاسم سلیمانی، مدارس حوزوی و مراکز دانشگاهی را بزرگترین مدرسه عاشورایی جهت حفظ ارزش‌های اسلامی و آرمانی‌های انقلابی و دستاوردهای نظام عنوان کرد که می‌توانند به‌عنوان پایگاه مقاومت علمی جوانان با روحیه اسلام‌خواهی و شهادت‌طلبی و استکبارستیزی در مقابل هرگونه نفوذ و تهاجم ایستادگی و دفاع مقدس فرهنگی کنند.

یادآور می‌شود، میثم مطیعی، ذاکر آل‌الله(ع)، با حضور در جلسه نخست مراسم «ما مدیون ملتیم» و در جوار شهدای گلزار بهشت‌ صادق(ع) فرازهایی از زیارت عاشورا را قرائت و در جمع مردم ولایتمدار بوشهر در سوگ سپهبد شهید قاسم سلیمانی مداحی و نوحه‌سرایی کرد.

خبرنگار: حامد فکوری
عکاس: حسین شریفی‌نسب

 

انتهای پیام
captcha