اخلاق اسلامی در فتنه 88 رعایت نشد
کد خبر: 4024802
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

اخلاق اسلامی در فتنه 88 رعایت نشد

امام جمعه خوشاب گفت: در فتنه ۸۸ برخی اخلاق اسلامی را رعایت نکردند و اگر مسئولان و خواص به امر ‌و نهی‌های رهبری گوش می دادند، فتنه شعله‌ور نمی‌شد.

حجت‌الاسلام مرتضی تیجانی، امام جمعه شهرستان خوشاببه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مرتضی تیجانی، امام جمعه شهرستان خوشاب، امروز در مراسم سالگرد حماسه نهم دی‌ماه شهرستان خوشاب که در سلطان‌آباد مرکز این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: منظور از فتنه‌گران چهار جوان دستارسبز بسته و آتش زننده سطل زباله نیست.

تیجانی با بیان اینکه منظور از فتنه‌گر آمریکا، اسرائیل و ایادی آنها و منافقین است، عنوان کرد: برخی خواص و کسانی که دلداده رسیدن به قدرت در سال ۸۸ بودند، اما به قدرت نرسیدند، باعث گمراهی بسیاری از مردم و شکستن حرمت روز تاسوعا و عاشورا شدند و کینه و بغض خودشان را نسبت به نظام اسلامی آشکار کردند.

وی با تاکید بر اینکه انسان به‌شدت نیازمند تکرار و یادآوری ایام‌الله مانند ۲۲ بهمن‌ماه، 9 دی‌ماه، سالگرد شهدا و هفته بسیج است با اشاره به تفسیر سوره حمد، افزود: تفاوت یوم‌الله با بقیه ایام که همه از آن خداست در این است که در این ایام خاص، مانند خورشید دست خدا و لطف خدا کاملا آشکار است و به وضوح دیده می‌شود.

امام جمعه شهرستان خوشاب با اشاره به اینکه برخی از مردم و خواص منبع خبری و راهبر خودشان را رسانه‌های خارج از ایران قرار داده‌اند، بیان کرد: رسانه‌های بیگانه به اغتشاشات داخل کشور در سال ۸۸ درست اشاره کردند، اما کلمه مردم را غلط گفتند و اغتشاش‌گران جز همه مردم نبودند.

تیجانی با تاکید بر اینکه مردمی که به وعده‌های خدا عمل نکنند، گرفتار زندگی مادی و پایین‌ترین مرحله زندگی خواهند شد، اضافه کرد: شرط پیمودن راه خدا صبر و استقامت است و در تاریخ انسان‌های زیادی مانند قوم حضرت موسی(ع) و برخی دیگر از پیامبران خدا مردم با آنها بودند، اما با گذشت زمان برخی از خواص و مردم ریزش کردند.

وی با اشاره به علل ریزش خواص و یاران انقلابی در فتنه‌ها تصریح کرد: اگر مردم عادی ۲۰ دقیقه با خدا مناجات می‌کنند و در دل شب‌ها بیدارند، مسئولان و خواص باید یک ساعت با خدا راز و نیاز کنند و از بلاها و فتنه‌ها به خداوند سبحان پناه ببرند.

امام جمعه خوشاب با اشاره به اینکه کسی که نامه بی‌سلام نوشت و تهران را بهم ریخت سلطه و قدرتشان به پایان رسید، خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ برخی اخلاق اسلامی را رعایت نکردند و اگر مسئولان و خواص به امر ‌و نهی‌های رهبری گوش می دادند، فتنه شعله‌ور نمی‌شد.

تیجانی با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی بیان کرد: مردم قدر شهید سلیمانی را به حق دانستند و یکی از ویژگی‌های آن شهید گرانقدر اخلاص در عمل و محبت و ارادت به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بود.

انتهای پیام
captcha