بهره‌مندی از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در آموزش و پرورش
کد خبر: 4024796
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
نوری بیان کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های جهاددانشگاهی با بیان اینکه این نمایشگاه در حوزه نرم، آموزش و پرورش، خانواده و اجتماع خیلی خوب کار کرده است، گفت: برپایی این نمایشگاه‌ها نمودی از کارهای طاقت‌فرسا است که در تحقق بیانیه گام دوم و تحکیم مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین رسیدن به قله‌های دانش و فناوری جهان مهمترین نقش را دارد.

به گزارش ایکنا، نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاورد‌های جهاددانشگاهی امروز پنجشنبه ۹دی ماه در آخرین روز برگزاری خود میزبان یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، سورنا ستاری، معاون علمی و فن‌آوری رییس‌جمهور و میهمانانی از نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف بود.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این نمایشگاه با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک و گرامیداشت نهم دی‌ماه گفت: این نمایشگاه در نوع خودش بی‌نظیر است که قطعا حاصل زحمات طاقت‌فرسا و شبانه‌روزی محققان و اساتید است.

وی افزود: برپایی این نمایشگاه‌ها که نمودی از کارهای طاقت‌فرسا است در تحقق بیانیه گام دوم و تحکیم مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین برای رسیدن به قله‌های دانش و فناوری جهان مهمترین نقش را دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این نمایشگاه در حوزه نرم و مخصوصا در حوزه آموزش و پرورش، خانواده و اجتماع خیلی خوب کار کرده است. اینها زیرساخت‌ها هستند و مجموعه فرهنگ را تشکیل می‌دهند؛ لذا فرهنگ اگر تقویت شود قطعا ارزش‌ها مبتنی بر آن تقویت خواهد شد که رفتارهای جامعه بر اساس آنها شکل می‌گیرد.

نوری با بیان اینکه جهاددانشگاهی کارهای خوبی در حوزه‌های مختلف مقاطع آموزشی انجام شده است، گفت: مدرسه مهارت یکی از قله‌های جهاددانشگاهی بود و در همه این حوزه‌های نرم خوب کار شده بود. قطعا در آینده خیلی نزدیک با جهاددانشگاهی تفاهم‌نامه‌ای امضا خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: ما جدا از هم نیستیم و همه به هم نیازمندیم و اگر این حرکت کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری جهاددانشگاهی از دوره کودکی که بهترین دوره است شکل بگیرد، آینده بسیار روشنی در این عرصه خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش در پایان ضمن قدردانی از تلاش معلمان و دانش‌آموزان در عرصه فناوری و نوآوری، گفت: در همه این خلاقیت‌ها و کارها رگه‌ای از یک کار معلم و دانش‌آموز وجود دارد و لذا از معلمین و دانش‌آموزان که در راه خودکفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند تقدیر و از اصحاب رسانه نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی تربیت تشکر می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این بازدید ضمن حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا، با فعالیت‌ها و بخش‌های این خبرگزاری آشنا شد.

یادآوری می‌شود این نمایشگاه با هدف اطلاع‌رسانی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این نهاد انقلابی در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی و تجاری‌سازی تحقیقات و ... پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام
captcha