لزوم بازخوانی حماسه 9 دی برای نسل جوان
کد خبر: 4024547
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

لزوم بازخوانی حماسه 9 دی برای نسل جوان

رئیس شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات در گلستان درباره حماسه 9 دی و بازخوانی آن برای نسل جوان بیان کرد: هر چه از انقلاب فاصله می‌گیریم شاهد نسل‌های جدیدی هستیم که آشنایی کافی با مبانی و آرمان‌های انقلاب ندارند، بنابراین باید حماسه 9 دی به‌عنوان برگ زرین این انقلاب برای جوانان بازخوانی شود.

احمید رضا بهمنی نژادرئیس شورای نگهبان و نظارت برانتخابات گلستانحمیدرضا بهمنی نژاد، رئیس شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات در گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان بیان کرد: حماسه بزرگ تاریخی ملت ایران در 9 دی را می‌توان در واقع تجلی ولایت‌مداری، بصیرت و دشمن‌شناسی و اراده و همبستگی ملی نامید.

رئیس شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات در گلستان با بیان اینکه حماسه ماندگار 9 دی با الهام‌گیری از نهضت عاشورا و قیام سید الشهدا شکل گرفت، تصریح کرد: نقش عاشورا در اين مسئله بسيار جدی است اينکه امام خمينی(ره)  فرمودند «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» تجلی و تبلور آن را در فتنه 88 ديديم که اگر اين تعصب و شور حسينی در مردم نبود فتنه در ايران سال‌ها ادامه داشت و باید برای آن هزينه می‌کرديم.

رئیس شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات در گلستان با بیان اینکه باید حماسه 9 دی برای نسل جوان امروز بازخوانی شود، تصریح کرد: هر چه از انقلاب فاصله می‌گیریم شاهد نسل‌های جدیدی هستیم که آشنایی کافی با مبانی و آرمان‌های انقلاب ندارند، لذا باید حماسه 9 دی به‌عنوان برگ زرین این انقلاب برای جوانان بازخوانی شود و اگر نسل جوان از آگاهی کافی برخوردار نباشند این حماسه ها توسط دشمنان انقلاب به شکل وارونه القا خواهد شد که ثمرات خوبی در پی ندارد.

بهمنی‌نژاد رمز موفقیت حماسه 9 دی را پایبند بودن مردم و دلسوزی مردم برای نظام و پیروی خالصانه از مقام معظم رهبری و ایمان و توکل مردم به خداوند دانست و گفت: یکی از ثمرات قیام 9 دی دفع خطر نفاق و فتنه‌گری درون جامعه بود و تجربه نشان داده که آنچه انقلاب در این سال‌ها متحمل شده از فتنه انگیزی درون جامعه بوده است.

رئیس شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات در گلستان نقش هدایتگری رهبرمعظم انقلاب در مدیریت و خنثی سازی فتنه 88 اشاره کرد و گفت: نقش ولایت فقیه در بصیرت افزایی جامعه مؤثر و کارآمد است، رهبر معظم انقلاب با الگو‌گیری از سیره اهل بیت(ع) به‌ویژه امام علی(ع) که از یک طرف بردباری و نصیحت پدرانه و از طرفی ایستادگی در مقابل بدعت‌گذاری و قانون شکنی بود که  توانست با درایت این فتنه انگیزی را مدیریت کند.

بهمنی‌نژاد آگاهی بخشی و مطالبه‌گری را وظيفه قشر فرهیخته در تمام برحه‌های انقلاب دانست و گفت: بايد با تحليل مسائل و آگاهی بخشی به جامعه هم در خود و هم در مردم راه نفوذ دشمنان را ببندیم و همواره پشتيبان ولايت و رهبری باشیم.

انتهای پیام
captcha