فعالیت ۳۰ خانه قرآن شهری و روستایی در سقز
کد خبر: 4024398
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

فعالیت ۳۰ خانه قرآن شهری و روستایی در سقز

رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان از فعالیت ۳۰ خانه قرآن شهری و روستایی در سطح شهرستان سقز خبر داد و گفت: در شهرستان سقز فقط یک مؤسسه قرآنی فعال است.

حجت الاسلام برومند رازیانی رئیس اداره تبلیغات اسلام سقز

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: خانه‌های قرآن در شهرستان سقز زمینه‌ساز ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح محلات و روستاهای این شهرستان هستند.

وی از فعالیت 30 خانه قرآن شهری و روستایی در سطح شهرستان سقز خبر داد و افزود: در شهرستان سقز فقط یک مؤسسه قرآنی فعال است.

رئیس اداره تبیلغات اسلامی شهرستان سقز با اشاره به برگزاری کلاس‌های قرآن به صورت مستمر در این خانه‌های قرآن بیان کرد: در این خانه‌های قرآن کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود و بیش از ۴۰ مربی قرآن در سطح این مراکز قرآنی مشغول فعالیت هستند.

وی به اهمیت حفظ قرآن برای مأنوس شدن بیشتر فرزندان با این کلام الهی افزود: بالاترین توفیق حافظان قرآن کریم انس گرفتن با کلام الهی است و اخلاق و منش این حافظان نشان از تأثیر فراوان قرآن بر آن‌ها دارد.

حجت‌الاسلام رازیانی از برگزاری مسابقات قرآنی ویژه بانوان به مناسبت ایام فاطمه در سطح این خانه‌های قرآن خبر داد و گفت: به مناسبت ایام فاطمیه مسابقه قرآن با همکاری مرکزبزرگ اسلامی دیروز، هفتم دی‌ماه در سالن اداره تبلیغات اسلامی سقز برگزار شد.

وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای شناخت سیره عملی حضرت زهرا(س) است چراکه آن حضرت الگویی عملی برای تمام زنان و مردان مؤمن بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز گفت: با بررسی ابعاد مختلف دوران زندگانی حضرت فاطمه(س) نکات بسیار ارزشمندی می‌توان کسب کرد که در دل تاریخ ماندگار شده‌اند؛ چراکه زندگانی این بانوی بزرگوار اسلام با خود نکاتی دارد که در صورت الگو‌برداری از آن، صاحب یک زندگی دینی خواهیم شد.

حجت‌الاسلام رازیانی یادآور شد: حضرت زهرا(س) یک الگوی برتر دین اسلام محسوب می‌شود که متأسفانه برخی از ابعاد زندگی‌شان به‌ درستی به جامعه ارائه نشده است و این موجب شده تا افراد آگاهی کمتری از سیره عملی پیشوایان داشته باشند.

انتهای پیام
captcha