راه‌اندازی مشاوره دینی در دارالقرآن زنجان
کد خبر: 4024376
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

راه‌اندازی مشاوره دینی در دارالقرآن زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از خلأهای استان نبود مشاوره دینی بود، گفت: یک مرکز مشاوره دینی در دارالقرآن زنجان راه‌اندازی شده است.

سعید احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجانحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: جریان انسانی پیشرو محور فعالیت‌های حوزه و دانشگاه است و نسل تحول‌خواه امروز رسالت اصلی انقلاب را به دوش می‌کشد و رصد این جریان انسانی پیشرو به عهده شبکه عظیم تبلیغی بوده و با تشکیل جبهه فعالان فرهنگی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه تحول در زیست‌بوم فرهنگی را ابتدا باید در تولید و مصرف محصولات فرهنگی مبتنی بر آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی جست‌وجو کرد، ادامه داد: شناسایی افراد دغدغه‌مند و حمایت از مصرف کالاهای فرهنگی در دستور کار قرار دارد و باید ابتدا تعریف درستی از این موضوع داشته باشیم، نیاز مخاطبان را بشناسیم و متناسب با آن اقدام به تولید و عرضه کنیم.

این مسئول همچنین نبود مشاوره دینی را یکی از خلاءهای استان تا سال گذشته دانست و گفت: سال گذشته 42 نفر از طلبه‌ها و فارغ‌التحصیلان حوزه با همکاری حوزه‌های علمیه در 21 سرفصل در مباحث روان‌شناختی، خانواده و موارد مربوطه در دوره‌ها شرکت کردند و تحت آموزش قرار گرفتند و اکنون مرکز مشاوره دینی در دارالقرآن زنجان تأسیس شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: از بین افراد آموزش‌دیده، نیمی از آن‌ها توانایی ارائه مشاوره دینی را دارند که در پایگاه‌های اجتماعی تبلیغات اسلامی، دارالقرآن، بهزیستی و سایر مکان‌ها می‌توان از حضورشان استفاده کرد و فعالیت آن‌ها رصد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های استان مربوط به آسیب‌های اجتماعی ابراز کرد: در سال ۹۸ تعداد هفت پایگاه اجتماعی را در شهر زنجان با محوریت مسجد و استقرار روحانی تشکیل دادیم و مقرر شد که در سکونتگاه‌های غیررسمی، روحانی را مستقر کنیم و نمونه بارز آن را می‌توان در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان و حضور در کوی فلسطین مشاهده کرد.

احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ پایگاه اجتماعی در استان مستقر شده که در همه این پایگاه‌ها روحانی مستقر بوده و فعال‌تر از مساجد است، تصریح کرد: در کنار این، طرح «هر هیئت یک منطقه» را نیز به اجرا درآوردیم.

وی در پایان بیان کرد: در زنجان حدود هشت هیئت شاخص داریم که در حوزه آسیب‌های اجتماعی نقطه‌زنی می‌کنند که این کار باعث شده تا در کنار امام جماعت، از ظرفیت هیئات مذهبی نیز استفاده کنیم و معتقدیم با حضور امام جماعت در این مناطق، آسیب‌های اجتماعی مدیریت شده است.

انتهای پیام
captcha