لازمه پیشگیری از رواج فتنه بصیرت‌افزایی جامعه است
کد خبر: 4024226
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

لازمه پیشگیری از رواج فتنه بصیرت‌افزایی جامعه است

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با بیان اینکه دشمنان زمانی احساس طمع می‌کنند که متوجه شوند بین مردم و حاکمیت شکافی ایجاد شده است، اظهار کرد: لازمه پیشگیری از رواج فتنه بصیرت‌افزایی جامعه است تا با هر تنشی جامعه به مسیر غلط هدایت نشود.

قاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوریقاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی با اشاره به اینکه حرکت انبیا الهی به سوی بصیرت افزایی و تقویت دینی ایمان و باور بوده است، اظهار کرد: اگر انبیا الهی موفق عمل کرده‌اند به دلیل هدایت مردم بوده است.

جعفری با بیان اینکه یکی از صفات قرآن «فرقان» و به معنای تشخیص مرز بین حق و باطل است، ادامه داد: اگر شخصی از مسیری که در آن قدم نهاده است شناخت کافی نداشته باشد، انگیزه و مقاومت لازم برای مخالفت با دشمنان را نخواهد داشت، بنابراین شناخت و تشخیص درست راه حق معیاری لازم برای گام برداشتن در مسیر حق است.

وی افزود: اگر شناخت واقعی از مسیر خود نداشته باشیم ممکن است در مسیری قرار بگیریم که به جای حمایت از دوستان هم مسیر خود به آن‌ها ضربه بزنیم؛ به تعبیر امام علی(ع) «سرعت زیاد انسان را از مسیر دورتر می‌کند» و این سخن نشان دهنده آن است که شناخت دقیق و مسئله‌شناسی و حرکت آهسته اما مداوم و پیوسته در مسیر حق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با بیان یک مثال در خصوص بصیرت‌افزایی، تصریح کرد: کسی که مسیر درست امر به معروف و نهی از منکر را به درستی نشناسد نمی‌تواند راهنما و هدایتگر خوبی باشد؛ یک نابینا با استفاده از توانایی‌های دیگر خود توانایی خوب زیستن را کسب می‌کند اما اگر کسی بصیرت نداشته باشد نمی‌تواند خود را نجات دهد.

جعفری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره استمرار حرکت انبیا است اظهار کرد: در آیه‌ای از سوره یوسف آمده است که «ای پیامبر، راه من همراه با بصیرت است و پیامبر و پیروان من دارای بصیرت هستند» بنابراین همه مردم باید به افزایش بصیرت خود بپردازند همانطور که طی انقلاب اسلامی مردم با بصیرت فراز و نشیب‌ها را پشت سر گذاشته‌اند.

وی با اشاره به فتنه سال‌های 77 و 88 تصریح کرد: طی این سال‌ها با فتنه‌هایی از سوی دشمنان مواجه شدیم که اگر مردم در کنار حاکمیت نبودند انقلاب اسلامی سقوط کرده بود؛ 23 تیرماه سال 78 مردم با حضور خود در میدان، فتنه سال 77 را خاموش کردند و در سال 88 نیز حضور مردم به فتنه دشمن خاتمه داد.

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه فتنه با تهدید و اعمال فشار برطرف نخواهد شد، بیان کرد: فتنه، با حضور آگاهانه، دلسوزانه و مهربانانه مردم برطرف خواهد شد و این مسئله بسیار مهم و تاثیر گذار است؛ بصیرت به معنای ملحق شدن مردم در یک راه درست است و همین امر بود که سبب شد تا انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی تاکنون پا برجا و استوار بماند.

جعفری یک اصل عقلانی را داشتن فرمانده در یک تیم و گروه دانست و اظهار کرد: نبی اکرم در این خصوص فرمودند «هرگاه دو شخص در یک مسیر باهم حرکت کردند، یکی از آن دو باید فرمانده باشد»، داشتن رهبر و فرمانده مناسب در حرکت به سمت یک مسیر می‌تواند در بهبود حرکت به سمت هدف تأثیر بسزایی داشته باشد و همین امر در جامعه نیز بسیار مؤثر است.

وی افزود: نقش رهبری در جامعه حرکت به سمت هدف از راه‌های درست و صحیح است، پیروی از ولی فقیه یعنی پیروی از امام جامعه که نشان دهنده زمان غیبت امام زمان خدای متعال مردم را به حال خود نگذاشته است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به سخن امیر مؤمنان که فرمودند «جامعه نیاز به یک امیر دارد و اولویت با یک حاکم عادل است» حاکم عادل و مقتدر قطعاً جامعه را از پیش رفتن به سمت نابودی و نیستی حفظ می‌کند.

وی با اشاره به نقشه دشمنان ایران برای تصاحب کشور، اظهار کرد: دشمنان ما سال‌ها است که در برنامه خود ایران را به چند قسمت جغرافیایی تقسیم کرده‌اند و خود این امر یک تهدید برای ملت ایران محسوب می‌شود؛ کسی که تا این برهه زمانی توانسته کشور را از جور این تهدیدها حفظ کند ولایت فقیه بوده است.

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، تصریح کرد: اگر پای صحبت‌های مردم بنشینیم متوجه می‌شویم که جامعه از مشکلات اقتصادی زیادی رنج می‌برد اما زمانی که حرف از نظام جمهوری اسلامی می‌شود می‌گویند این نظام ثمره خون شهدا و انسان‌های راستین است و این یعنی نظام جمهوری اسلامی ایران پشتیبان قوی و محکم مردمی دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان زمانی احساس طمع می‌کنند که متوجه شوند بین مردم و حاکمیت شکافی ایجاد شده است، اظهار کرد: مسئولان اگر وظایف خود را در این برهه زمانی به درستی انجام ندهند، روز قیامت جزو دسته خیانت کاران محسوب می‌شوند و باید پاسخ گوی بی توجهی به مسئولیت‌های خود باشند.

جعفری با اشاره به حادثه 9 دی ماه 88، تصریح کرد: حضور مردم در خنثی‌سازی فتنه دشمنان بسیار مؤثر بود و نشان داد مردم ایران به عهد و پیمان خود با نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی پایبند هستند، در این میان عده‌ای فریب دشمنان را خورده بودند که با تدبیر دلسوزی و مهربانی مقام معظم رهبری دوباره به مسیر حق ملحق شدند.

وی یک امر مهم را جدا کردن مرز اهداف دانست و ادامه داد: نباید اجازه دهیم هوای نفس در عملکرد و اهداف ما تأثیرگذار باشد به خصوص در عرصه سیاست، سال 88 افرادی که در انتخابات رأی نیاوردند می‌توانستند با نگاهی دلسوزانه و با احترام به انتخاب مردم و برای صلاح عمومی کنار کشیده و آتش فتنه را فزونی نبخشند.

این مسئول کشوری یکی از درس‌هایی که این فتنه به مردم داد را داشتن بصیرت مردمی دانست و اظهار کرد: لازمه پیشگیری از رواج فتنه بصیرت‌افزایی جامعه است تا با هرتنشی جامعه به مسیر غلط هدایت نشود.

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در پایان با اشاره به نقش مؤثر رهبری در کنترل فتنه سال 88، تصریح کرد: با توجه به گفته مقام معظم رهبری که گفتند «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیب نرسد»، ایشان تاکنون ثابت کردند که لیاقت این جایگاه را دارند زیرا ایشان فردی دلسوز جامعه، مهربان با مردم  و در مقابل دشمنان قوی و با اراده هستند.

انتهای پیام
captcha