۹ دی؛ روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت
کد خبر: 4023899
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

۹ دی؛ روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار گفت: ۹ دی، روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایت‌مداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی و تکلیف‌گرایی است.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر مدیر مدرسه علمیه امام صادق

حجت‌الاسلام حکمت حکیمی‌فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با گرامیداشت یوم الله 9 دی اظهار کرد: این روز تاریخی را هیچ‌گاه نباید فراموش کرد، چراکه بصیرت و هوشیاری ملت ایران مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان انقلاب زد.

وی با اشاره به اینکه این حماسه بزرگ، ماندگار و سرنوشت‌ساز، نمایش معجزه الهی، قدرت فکری ملت و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: ۹ دی، روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایت‌مداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی و تکلیف‌گرایی  است. ۹ دی روزی است که ملت ایران با عنایات الهی و هدایت‌ ائمه اطهار(ع) و به ویژه امام حسین(ع) بزرگ‌ترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه انقلاب اسلامی و نظام ولایی را درهم شکست و توطئه‌گران خارجی و فتنه‌گران داخلی همسو با بیگانگان را ناکام کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار بیان کرد: دستیابی به‌فهم و درک درست از عظمت کار ملت ایران در تقابل با فتنه سال ۱۳۸۸ یکی از ابعاد راهبرد حفظ حافظه تاریخی ملی و ابعاد مهم جهاد تبیین است. مقام معظم رهبری بارها کلمه فتنه را برای حوادث سال ۸۸ به‌کار برده‌اند، معظم‌له در دیدار مردم اصفهان در تاریخ ۲۶ آبان ۸۹ می‌فرمایند: «در سال گذشته (۸۸) ملت ایران از یک امتحان و از یک فتنه عبور کرد».

حجت‌الاسلام حکیمی‌فر ادامه داد: در آیه ۱۹۱ سوره بقره خداوند می‌فرماید: «الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ؛ فتنه [که شرک، بت پرستی، بیرون کردن مردم از خانه و کاشانه و وطنشان باشد] از قتل وکشتار بدتر است» در این آیه قرآن فتنه از قتل بدتر معرفی شده است، این فتنه، یعنی اینکه افرادی، گروه‌ها یا جریان‌هایی، کاری را انجام دهند و فضاهایی را ایجاد کنند که مردم در دین خود شک کنند، مضطرب شوند و نتوانند تشخیص دهند که اعتقادات حق و صحیح کدام است. وقتی کسی کشته می‌شود، اگر مؤمن باشد به‌ بهشت می‌رود و اگر غیرمؤمن باشد به‌ جهنم می‌رود، اما اگر مؤمنی دینش مورد فتنه واقع شد و ایمانش را از دست داد، دیگر اهل نجات نیست و این ضرورتش بیش از کشتن اوست. بنابراین فتنه آن فضای غبارآلودی است که تشخیص حق از باطل را دشوار کرده و عده‌ای را گمراه می‌کند.

انتهای پیام
captcha