بررسی بزرگ‌ترین طرح شهرک‌سازی در جولان اشغالی توسط رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4023766
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳

بررسی بزرگ‌ترین طرح شهرک‌سازی در جولان اشغالی توسط رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی امروز تصویب بزرگ‌ترین طرح شهرک‌سازی در جولان اشغالی از ابتدای اشغال آن در سال 1967 را بررسی کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از الجزیره، این طرح به توسعه شهرک‌سازی و ساخت واحدهای مسکونی جدید در جولان اشغالی اختصاص دارد.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی نشستی در جولان اشغالی، این طرح‌ را بزرگ‌ترین طرح‌ از زمان اشغال جولان در سال 1967 توصیف و تصریح کرد: تصویب این طرح از اجماع عمومی در دولت وی برخوردار است.

در این طرح ایجاد دو شهرک جدید و ساخت بیش از هفت هزار واحد مسکونی طی پنج سال آینده پیش‌بینی‌شده است.

به نظر می‌رسد دولت رژیم صهیونیستی به منظور تأیید موضع دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در قبال بلندی‌های جولان این طرح‌ها را تصویب کند؛ ترامپ در اقدامی مغایر با قوانین بین‌المللی، الحاق جولان به رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت.

کارشناسان، اقدام اخیر رژیم صهیونیستی را چنین ارزیابی کرده‌اند که این رژیم حداقل در مرحله فعلی تصور نمی‌کند که ممکن است روزی با سوریه به توافق صلح دست یابد و ناچار از جولان خارج شود.

به گفته رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی قصد دارد شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جولان را گسترش داده و جمعیت این شهرک‌ها را از 50 هزار نفر به 100 هزار نفر افزایش دهد.

نفتالی بنت اکتبر گذشته اعلام کرده بود که دولتش قصد دارد دو شهرک جدید را در جولان اشغالی احداث کند و تأکید کرده که این ارتفاعات، فارغ از موضع جهانی در قبال حکومت سوریه، در اشغال اسرائیل باقی خواهد ماند.

رژیم صهیونیستی در سال 1981 منطقه اشغالی جولان را به قلمرو خود ضمیمه کرد، البته جامعه بین‌المللی به استثنای آمریکا تا نون این اقدام را به رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام
captcha