فراهم شدن امکان تحصیل به برکت وقف
کد خبر: 4023543
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

فراهم شدن امکان تحصیل به برکت وقف

مدیر مدرسه موقوفه عبدالله رضوی شاندیز گفت: از ابتدای تأسیس مدرسه موقوفه‌ عبدالله رضوی تاکنون امکان تحصیل برای ۱۳۶۰ دانش‌آموز که از نعمت پدر محروم هستند در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم فراهم شده است.

 مدرسه موقوفه عبدالله رضوی شاندیز محمدرضا حیاتی، مدیر مدرسه موقوفه عبدالله رضوی شاندیز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص معرفی مدرسه بیان کرد: مدرسه شبانه‌روزی موقوفه عبدالله رضوی واقع در شاندیز از سال 1374 با مشارکت موقوفه عبدالله رضوی شاندیز و آموزش و پرورش استان تأسیس شد و بر اساس نیت واقف خیراندیش تنها دانش‌آموزانی که از نعمت پدر محروم هستند می‌توانند در این مدرسه تحصیل کنند.

وی ادامه داد: بر اساس نیت واقف تمام هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان در این مدرسه، از محل اجرای نیت موقوفه پرداخت می‌شود، ضمن اینکه فراهم آوردن همه امکانات سخت افزاری برعهده موقوفه و تأمین نیروی آموزشی برعهده آموزش و پرورش است.

مدیر مدرسه موقوفه عبدالله رضوی افزود: ابتدا این مدرسه فقط در مقطع راهنمایی فعال بود، اما با تغییر نظام آموزشی علاوه بر متوسطه اول و متوسطه دوم در شاخه کار و دانش در سه رشته صفحات وب، کشاورزی و برق نیز فعالیت خود را آغاز کرد که به دلیل تنوع رشته‌های آموزش و پرورش و استقبال دانش‌آموزان از رشته‌های علوم انسانی، تجربی، ریاضی فیزیک و فنی و حرفه‌ای امسال رشته کار و دانش در مدرسه حذف شده است.

وی گفت: سالانه حدود 40 دانش‌آموز وارد مقطع متوسطه دوم می‌شوند که هر کدام یکی از رشته‌ها را انتخاب کرده و صرفاً همه شاخه کار و دانش را انتخاب نمی‌کنند، ضمن اینکه  در حال پیگیری دریافت مجوز برای راه‌اندازی متوسطه دوم در رشته‌های انسانی و ریاضی فیزیک هستیم.

مدیر مدرسه موقوفه عبدالله رضوی ابراز کرد: کل ظرفیت خوابگاه مدرسه موقوفه عبدالله رضوی برای دانش‌آموزان متوسطه اول حدود 122 نفر و برای دانش‌آموزان متوسطه دوم حدود 60 نفر است.

وی افزود: این مدرسه هر سال حدود 120 دانش‌آموز دارد که با فارغ التحصیلی 40 نفر تعداد 40 نفر به‌عنوان جدیدالورود ثبت نام می‌شوند و از ابتدای تأسیس تاکنون تعداد 1360 نفر به تفکیک حدود 1160 دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و حدود 200 دانش‌آموز متوسطه دوم در رشته کار و دانش در مدرسه موقوفه عبدالله رضوی تحصیل کرده‌اند.

حیاتی تصریح کرد: در همان سال‌های ابتدایی تأسیس مدرسه موقوفه عبدالله رضوی، قراردادی با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای مبنی بر آموزش مهارت‌های خیاطی، پیرایش، تعمیرات موبایل، الکترونیک، سخت‌افزار، نرم افزار کامپیوتر و کلاس‌های آشپزی برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول بسته شد تا وقتی از بدنه آموزش و پرورش جدا شدند بتوانند برای خود شغل و حرفه‌ای غیر از رشته دانشگاهی داشته باشند.

وی بیان کرد: مدرسه موقوفه عبدالله رضوی تنها مدرسه در سطح کشور است که رتبه ممتاز در مدیریت کیفیت مدارس را کسب کرده و در الگوی تعالی مدیریت مدرسه که برنامه اجرای سند تحول هر سال است همچنین جزء مدارس ممتاز بوده و به‌عنوان مدرسه پنج ستاره کشوری مروج سلامت شناخته شده است.

مدیر مدرسه موقوفه عبدالله رضوی در خصوص کسب رتبه‌های برتر دانش‌آموزان این مدرسه افزود: دانش‌آموزان این مدرسه موفق شدند رتبه اول استانی در جشنواره‌های خوارزمی در رشته‌های قرآن و عترت، فرهنگی و هنری، علوم آزمایشگاهی، پژوهش و احساس واژه‌ها را کسب کنند.

وی تصریح کرد: دلیل اصلی موفقیت مدرسه عبدالله رضوی حمایت از سوی موقوفه عبدالله رضوی در زمینه تأمین امکانات و مشارکت دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان است و  از طرفی همکاران ما نیز در تلاش برای تربیت دانش‌آموان تراز اول هستند و اوقاف و آموزش و پرورش نیز همراهی و همکاری خوبی با یکدیگر دارند.

مدیر مدرسه موقوفه عبدالله رضوی گفت: آن چیزی که برند مدرسه موقوفه عبدالله رضوی شده مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان است. همه دانش‌آموزان در مدرسه مسئولیتی برعهده دارند، ابلاغیه رسمی و شرح وظایفی به آن‌ها داده شده و کلاس‌های مدیریتی برای آن‌ها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان این مدرسه معمولاً به دلیل اینکه از نعمت پدر محروم هستند از این‌رو علاوه بر بحث آموزش، بر اساس نیازسنجی، جلسات آموزشی برای خانواده دانش‌آموزان با حضور کارشناس امور خانواده و فرهنگی برگزار می‌شود.

حیاتی افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده مدارس شبانه‌روزی، ارتباط کم اولیای دانش‌آموزان با مدرسه است که با حضور کارشناس امور خانواده این مشکل در سال‌های اخیر رفع شده و خوشبختانه نتایج خوبی در برداشته است.

انتهای پیام
captcha