احداث ۴ میلیون مسکن برای مددجویان کمیته امداد کشور
کد خبر: 4023142
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

احداث ۴ میلیون مسکن برای مددجویان کمیته امداد کشور

قائم‌مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) کشور گفت: احداث چهار میلیون مسکن برای مددجویان از اقدامات هزینه‌بر این نهاد انقلابی است که از این تعداد ۳۶۰ هزار مسکن شهری و ۲۴۰ هزار مسکن روستایی است.

دیدار قائم مقام کمیته امداد کشور با نماینده ولی فقیه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مصطفی خاکسار، قائم‌مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور شامگاه گذشته، دوم دی‌ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه کمیته امداد به‌منظور حمایت بیشتر از جامعه تحت پوشش، درصدد افزایش اعتبارات و جذب بیشتر کمک‌های مردمی است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش اعتبارات صندوق امداد ولایت انجام شده است.

وی افزود: پیشنهادات کمیته امداد برای افزایش مستمری مددجویان به دولت ارائه شده و امیدواریم با تصویب مجلس، شاهد رشد متناسب مستمری باشیم.

قائم‌ مقام کمیته امداد کشور از افزایش ۳۰ درصدی میزان مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در سال‌ جاری خبر داد و گفت: احداث چهار میلیون مسکن برای مددجویان از اقدامات هزینه‌بر این نهاد انقلابی بوده که از این تعداد ۳۶۰ هزار مسکن شهری و ۲۴۰ هزار روستایی است.

وی از ایجاد ۵۰۰ هزار شغل تا پایان سال ۱۴۰۱ توسط کمیته‌ امداد در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: عدالت اجتماعی، توانمندسازی و بهبود وضعیت معیشتی مددجویان تحت پوشش و اجرای سامانه امداد هوشمند ویژه نیازمندان و حذف مراجعات حضوری به کمیته امداد جزو دغدغه‌ها و برنامه‌های اولویت‌دارمان بوده که برای رسیدن به این هدف، تلاش و پیگیری خواهیم کرد.

ضرورت توجه بیشتر و تداوم سیاست حمایت از نیازمندان

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در ادامه این دیدار بر ضرورت توجه بیشتر و تداوم سیاست حمایت از نیازمندان تأکید و اظهار کرد: انتظار می‌رود به‌منظور تسریع در پرداخت تسهیلات به متقاضیان و افراد تحت پوشش، اعتبارات بیشتری به صندوق امداد ولایت در کردستان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه مردم کردستان از لحاظ وضعیت اقتصادی با مشکل روبه‌رو هستند، گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی از صندوق امداد ولایت، برای گذران زندگی خواستار دریافت این وام هستند؛ لذا می‌طلبد که مسئولان کشوری توجه بیشتری به این استان داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به گفته مدیرکل کمیته امداد، مبنی بر اینکه هشت هزار مددجو در استان پشت نوبت دریافت تسهیلات از صندوق امداد ولایت هستند، بیان کرد: برای پرداخت تسهیلات به این تعداد افراد ۳۲ میلیارد تومان اعتبار لازم بوده که انتطار می‌رود با توجه به این شرایط، میزان اعتبارات این حوزه افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه سطح توقعات مردم کردستان بسیار پایین است، ادامه داد: اگر برای افزایش اعتبارات و حل مشکلات مردم استان، هر درخواست، مکاتبه و یا حتی لازم باشد، شخصا در تهران حضور و امورات را پیگیری کنم، آمادگی دارم و مشکلی در این‌باره ندارم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با یادآوری اینکه در سفر رئیس‌جمهور به کردستان در آینده نزدیک نیز مشکلات مردم و استان را منعکس خواهیم کرد، یادآور شد: انتظار می‌رود کمیته سه جانبه مابین کمیته‌امداد، بهزیستی و هلال‌احمر استان نیز به منظور رفع دغدغه‌های نیازمندان بیش از پیش فعال شود.

انتهای پیام
captcha