انگیزه‌سازی برای علم و دانش فراهم شود
کد خبر: 4022513
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

انگیزه‌سازی برای علم و دانش فراهم شود

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه انگیزه‌سازی یعنی برای علم و دانش انگیزه فراهم شود گفت: جوان امروز نباید از علم و دانش دلزده نشود زیرا اگر حوزه و دانشگاه با هم پیوند داشته باشند دنیا و آخرت مردم تضمین می‌شود.

انگیزه‌سازی برای علم و دانش فراهم شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان امروز 30 آذر به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در دیدار با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، روسا و معاونین مراکز علمی کاربردی استان، با بیان اینکه شهیدان مفتح و مطهری تلاش کردند تا حوزه و روحانیت حضور فعال در دانشگاه داشته باشند اظهار کرد: حضور و شهادت دکتر مفتح در دانشگاه در حال حاضر به عنوان یک گفتمان مطرح است.

وی ادامه داد: در حوزه علم و اسلام به سه نکته انگیزه‌سازی، فرضیه‌سازی و هدفمند کردن علم تاکید شده که در این راستا انگیزه‌سازی یعنی برای علم و دانش انگیزه فراهم شود تا جوان امروز از علم و دانش دلزده نشود زیرا اگر حوزه و دانشگاه با هم پیوند داشته باشند دنیا و آخرت مردم تضمین می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان، فرضیه‌سازی را از دیگر موارد ذکر شده در راستای وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد و افزود: اسلام برای برخی مسائل تاکیداتی داشته که در حال حاضر این فرضیات توسط علوم مختلف به اثبات رسیده است.

حجت‌الاسلام رستمیان با اشاره به اینکه در حال حاضر علم هدف خود را گم کرده و در جاهایی از علم به عنوان سلاح کشتار جمعی استفاده می‌شود بر هدفمند کردن علم تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha