حضرت فاطمه زهرا(س) به فلسفه امامت‌شناسی واقف بود
کد خبر: 4022267
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

حضرت فاطمه زهرا(س) به فلسفه امامت‌شناسی واقف بود

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: شناخت امامت دلیل اصلی دفاع حضرت زهرا(س) از ولایت و امامت بوده که به همین منظور با گفتار و عمل تا پای جان از ولایت دفاع کرد.

عزیز صابر تبلیغات اسلامی اردبیلحجت‌الاسلام والمسلمین عزیز صابر، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: بحث حضرت فاطمه زهرا(س) واقعا برای ما طلبه‌ها و روحانیون سخت و دشوار است، چرا که درباره شخصیتی صحبت می‌کنیم که محور وجود عالم و هستی هستند.

وی، با اشاره به این که وجود عالم هستی بر مبنای اهل بیت(ع) است، بیان کرد: حدیث قدسی نیز بیانگر این حقیقت بوده و با قطعیت می‌توانم بگویم که هر چه در عالم هست براساس محور حضرت زهرا(س) است و نه تنها در دنیا بلکه در عالم آخرت و روز قیامت شفاعت خاص حضرت زهرا(س) ادامه خواهد داشت.

صابر تصریح کرد: انسان‌هایی که شیعه و پیرو و خواهان سیره ائمه اطهار(ع) در ابعاد مختلف زندگی هستند، بی‌شک ثمرات و نتایج این فاطمی بودن را نیز دریافته‌اند و این موضوع آن قدر مهم و دارای قداست است که در جامعه کنونی باید در بین نسل جوان و امروزی نیز به آن توجه گمارده شود.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ادامه داد: با یک نگاه به زندگی حضرت زهرا(س) قبل از ازدواج نیز به راحتی می‌توانیم دریابیم که حضرت زهرا(س) در دامن چه کسی پرورش یافته که خداوند سلام خاصی از طرف حضرت جبرائیل برای حضرت خدیجه(س) فرستاده و پدر بانوی دو عالم چه کسی بوده است که تمام عمر خود را برای دعوت مردم به دین اسلام گذاشته و این موضوعات مهم بعد زندگی حضرت زهرا(س) در دوران قبل از ازدواج مشخص می‌کند.

صابر بیان کرد: دوران بعد از ازدواج حضرت زهرا(س) نیز با حضور حضرت علی(ع) سرشار از نور و معنویت بوده و نکته قابل توجه در این زمینه این است که قبول راه و منش حضرت علی(ع) برای حضرت زهرا(س) به خاطر شخص ایشان نبوده بلکه حضرت زهرا(س) به خاطر فلسفه امامت‌شناسی از تمام جان و مال خود گذشته بودند و تمام عمر فداکارانه برای ترویج راه اسلام و امامت ایستاده بودند.

وی در پاسخ به این سوال که گاها در جامعه برخی می‌گویند چه کسی را باید الگو قرار دهیم؟ نیز گفت: بزرگ‌ترین الگو در عالم اهل بیت(ع) هستند و بی‌شک تبعیت از اهل بیت(ع) ورود به بهشت و رسیدن به خدا است.

لزوم برگزاری دوره‌های فاطمه‌شناسی در جامعه

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ادامه داد: بایستی در شرایط کنونی نسبت به ترویج رفتار، منش، تربیت فرزند، منطق و دوره‌های فاطمه‌شناسی است که در این زمینه درصدد هستیم به تمامی اهداف خود در این راستا جامه عمل بپوشانیم.

صابر تصریح کرد: دفاع از ولایت و امامت در عصر کنونی بایستی به گونه‌ای باشد که در مرحله اول ذات و سرشت حضرت زهرا(س) مطرح شود که بی‌شک شناخت امامت دلیل اصلی دفاع حضرت زهرا(س) از این امر مهم بوده که با گفتار و عمل تا پای جان از ولایت دفاع کرده و فرزندش محسن نیز به عنوان اولین شهید راه ولایت بود که اثبات کننده این امر است.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ادامه داد: در کل می‌توان گفت که تک تک لحظات و روایات حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) نقشه راه و بزرگ‌ترین درس برای ترویج سبک زندگی اسلامی است و حضرت زهرا(س) به دنیا ثابت کرد که با خانه‌داری می‌توان هم در سیاست، هم در دیانت، هم در حضور جامعه و تربیت فرزندان و بقیه موارد جزو بهترین باشد.

ترویج زندگی ائمه اطهار(ع) ما را  از همه چیز غنی می‌کند

وی بیان کرد: اگر ما با ترویج زندگی ائمه اطهار(ع) برای خود زندگی کنیم، از همه چیز غنی خواهیم بود که در این زمینه امری لازم و ضروری است که به جای الگو قرار دادن غربی‌ها برای جوانان، امامان معصوم(ع) را برای خود اسوه و الگو قرار دهیم که متاسفانه به خاطر کم‌کاری برخی مسئولان در این زمینه آن طور که شایسته و بایسته بوده، عمل نشده است.

گفت‌وگو: ابراهیم عزیززاده

انتهای پیام
captcha