اسیر بازی تکراری غربی‌ها در مذاکرات نمی‌شویم
کد خبر: 4021516
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

اسیر بازی تکراری غربی‌ها در مذاکرات نمی‌شویم

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: جمهوری اسلامی ایران این بار اسیر بازی تکراری آمریکا و اروپا در مذاکرات هسته‌ای نخواهد شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 26 آذرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، گفت: جمهوری اسلامی ایران این بار اسیر بازی تکراری آمریکا و اروپا در مذاکرات هسته‌ای نخواهد شد.

وی افزود: ایران در شرایطی بار دیگر به پشت میز مذاکره بازگشته است که در دور اول که ۸ آذرماه برگزار شد دو سند از طرف وزارت امور خارجه کشور به عنوان پایه توافق‌های آینده در اختیار دیگر کشورها قرار گرفت.

آل‌هاشم، ادامه داد: با این حال کشورهای اروپایی از این ۲ طرح استقبال نکردند و گفتند که ایران به دنبال زیاده‌خواهی و درخواست‌ها غیر واقعی است. آمریکا اعلام‌ کرده است که شاید نتواند شرایط سیاسی صهیونیست‌ها را در بازگشت به برجام هماهنگ کند البته در جلسات و مذاکراتی که بین دو طرف برگزار می‌شود همواره رژیم صهیونیستی بر حمله و ایجاد خرابکاری در سایت‌های هسته‌ای ایران تاکید دارد و مقصر نامیدن ایران در عدم موفقیت مذاکرات و متعاقباً مقصر شناساندن ایران به افکار عمومی را پیشه خود کرده‌ است.

خطیب جمعه تبریز، تاکید کرد: مردم ایران برای عزت کشور و برای حراست و حفاظت از حقوق خود منتظر هستند تا دستگاه دیپلماسی این مذاکرات را با عزت و قدرت ادامه دهند.

وی با اشاره به بودجه ارائه شده کل کشور اظهار کرد: نخستین بودجه کشور که محصول کار و تلاش دولت سیزدهم است توسط دولت سیزدهم در ۲۸۳ صفحه با منابع و‌ مصارف همچنین ۳ هزار و ۶۲۱ ‌میلیارد تومان بسته شده است.

وی با بیان اینکه ارائه بودجه تغییراتی را نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با کار کارشناسی سنگین به شکل منطقی این بودجه را چکش‌کاری کنند تا با توجه به وضعیت اقتصادی کشور بودجه سال آینده در مجلس بسته شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به مخمصه آمریکا در عراق و‌ حیله‌گری‌اش برای ماندن در این کشور افزود: خروج تروریست‌های آمریکایی از عراق مطالبه عمومی مردم عراق است و پس از اقدام جنایتکارانه ارتش آمریکا در ترور شبانه و بزدلانه سرداران مقاومت به خصوص سردار حاج قاسم سلیمانی، خروج نیروهای آمریکایی تبدیل به مصوبه قانونی عراق شد و نیروهای تروریستی آمریکا چاره‌ای جز خروج از این کشور ندارند.

وی ادامه‌ داد: دیپلمات‌های آمریکا برای خروج ارتش خود اما و اگرهایی گذاشته اند و عدم خروج کامل نیروهای آمریکایی مسئله‌ای است که با مخالفت‌های گروه‌های مقاومت مواجه شده است زیرا آن را مغایر مصوبه پارلمان عراق می‌دانند از این‌رو در صورتی که این خواسته محقق نشود، گزینه‌ای جز مقاومت نظامی تا اخراج نیروها وجود نخواهند داشت.

آل‌هاشم، با گرامی داشت سالگرد شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: یکپارچگی این دو نهاد دینی و علمی یک وحدت مبنایی و همزیستی مهم و راهبرد موثری برای جلوگیری از نفوذ دشمن است.

امام جمعه تبریز، اضافه کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه می‌تواند دستاوردهای زیادی داشته باشد که از جمله آنها تقویت جنبش نرم‌افزاری و تولید عام بومی، تحقق تمدن اسلامی، ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، دستیابی به علوم اسلامی و اسلامی شدن دانشگاه و وحدت نخبگان است.

وی همچنین در ادامه خطبه‌ها با بیان اینکه همیشه باید به موضوع مواسات توجه کرد و تنها به دوران کرونا اکتفا نشود گفت: مراسم شب چله را در پیش داریم که رسم خوبی است و صله ارحام صورت می گیرد اما باید توجه داشت که فقرا و محرومان فراموش نشوند.

آل‌هاشم با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: باید در این ایام مسلمانان از برکت وجود این بانوی بزرگ بهره ببرند زیرا ایشان «ام ابیها » نامیده می‌شوند و اوج عظمت حضرت زهرا (سلام الله علیها) زمانی است که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند دخترم فاطمه! خداوند متعال با خشم تو خشمگین و با رضایت تو خشنود می‌شود.

انتهای پیام
captcha