مسئولین با حضور در نمازهای جمعه، درخصوص برنامه‌های خود از مردم نظرخواهی کنند
کد خبر: 4021492
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
رحیم‌پور ازغدی:

مسئولین با حضور در نمازهای جمعه، درخصوص برنامه‌های خود از مردم نظرخواهی کنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طبق فرمایش امام رضا(ع) مسئولین حکومت باید در نمازهای جمعه، برنامه‌های خود را به اطلاع مردم برسانند و از آنان نظرخواهی کنند. هر اقدامی که قرار است در کشور انجام شود، باید از قبل با مردم در میان گذاشته شود و به آنان توضیح در مورد منفعت و ضرر هر کاری داده شود.

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ظهر امروز 26 آذرماه، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با بیان اینکه طبق فرموده امام رضا(ع) نماز جمعه حلقه وصل بین مردم و حکومت است، اظهار کرد: در نماز جمعه باید مشکلات مردم برای مسئولین و مشکلات حکومت برای مردم بیان شود. یعنی در نماز جمعه باید وظایف و حقوق مردم و مسئولین به آنان گوشزد شود.

وی با بیان اینکه اقامه صحیح نماز جمعه باعث حفظ انقلاب، رشد نظام و حل مشکلات مردم می‌شود، افزود: همچنین طبق فرمایش امام رضا(ع) مسئولین حکومت باید در نمازهای جمعه، برنامه‌های خود را به اطلاع مردم برسانند و از آنان نظرخواهی کنند. هر اقدامی که قرار است در کشور انجام شود، باید از قبل با مردم در میان گذاشته شود و به آنان توضیح در مورد منفعت و ضرر هر کاری داده شود. به علاوه مسئولین باید با حضور در نماز جمعه، مشکلات مردم را بشنوند. امام علی(ع) در خطبه‌های نماز جمعه، علاوه بر بیان مسائل دینی، مشکلات جامعه را نیز با مردم مطرح می‌کرد و وظایف خود به عنوان حاکم جامعه را برای آنان بیان می‌کرد. این‌ها فلسفه نماز جمعه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اهالی حوزه و دانشگاه نیز به عنوان نخبگان جامعه باید در حل مشکلات پیشتاز باشند. به مسئله علم و تعلیم باید توجه شود؛ چراکه حوزه و دانشگاه محل تعلیم و تعلم است. اسلام ما را به علم‌آموزی از گهواره تا گور سفارش کرده است و به پدر مادر نیز توصیه می‌کند مهارت‌های لازم را به فرزندان خود بیاموزند. در حوزه و دانشگاه نیز باید مطالبی به افراد آموخته شود که برای آنان کارایی داشته باشد و مشکلی را از آنان و جامعه حل کند.

رحیم‌پور ازغدی در پایان با بیان حدیثی از حضرت زهرا در خصوص لزوم اجرای عدالت، گفت: همه مردم باید حقوق خود را بشناسند و به آن برسند. طبق فرموده حضرت زهرا، جامعه دینی، جامعه‌ای است که همه مردم در آن با لبخند و آرامش با یکدیگر روبه‌رو شوند.

انتهای پیام
captcha