جوانان آگاه امروز خود را دست‌ کم نگیرند
کد خبر: 4021148
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

جوانان آگاه امروز خود را دست‌ کم نگیرند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در چهاردهمین جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) با بیان اینکه جوانان آگاه و هوشمند امروز نباید خود را دست‌ کم بگیرند گفت: جوانان گام اول انقلاب و شهدای ما الگوی عملی خوبی برای جوانان هستند و باید در زندگی آ‌ن‌ها مطالعه انجام شود.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، امروز چهارشنبه، 24 آذر ماه در چهاردهمین جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) ویژه سربازان که در ستاد سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خطاب به سربازان بیان کرد: نگاه ما به شما نگاه صرف یک سرباز نیست بلکه نگاه به شخصیت حقیقی شما به عنوان یک جوان تأثیرگذار در همه عرصه‌ها به ویژه در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب برای به ثمر رساندن اهداف نظام است.

سردار معروفی با بیان اینکه شما سربازان بهترین بسیجیان انقلاب اسلامی و بهترین بچه‌های حاج قاسم و رویش‌هایی که امروز می‌تواند مکتب حاج قاسم را به ثمر برساند و گام دوم انقلاب اسلامی را عملیاتی کند، هستید، تصریح کرد: نام این جشنواره به نام مبارک حضرت علی‌اکبر(ع) مزین است و نام جوانان ما به نام حضرت علی‌اکبر(ع) گره خورده است و اگر ما حضرت علی‌اکبر(ع) را الگوی خود قرار دهند، برای ما مصونیت ایجاد می‌کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: اگر انسان در دوران جوانی استحکام درونی و مصونیت پیدا کند، در میانسالی و پیری گرفتار گناه نخواهد شد. چیزی که انسان را از منجلاب و پلیدی‌ها نجات می‌دهد پاکی او در جوانی است و مفهوم جشنواره علی‌اکبر و الگو بودن حضرت علی‌اکبر(ع) طهارت جسم و روح ایشان است و جوانی که پاکی جسم و روح داشته باشد مصونیت و استحکام درونی پیدا و در دورن و آشکار با دشمن مبارزه کرده می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت پاک بودن انسان از دوران جوانی بیان کرد: اگر زندگی انسان‌های بزرگی مانند امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدای ما به ویژه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که از طفولیت تا سنین نوجوانی و جوانی پاکی و طهارت روح جسم در آن‌ها وجود داشت.

معروفی با بیان اینکه یکی از پیام‌های نوشتن کلمه «سرباز» بر روی سنگ قبر سردار سلیمانی به خواست خود ایشان، این است که هیچ درجه و مقامی ماندگار نیست و تنها اعمال انسان جاوید است، ادامه داد: انسان باید برای خود الگو تعریف کند و الگوی جوانان ما حضرت علی‌اکبر(ع) است. جوانان گام اول انقلاب که جنگ تحمیلی را تبدیل به دفاع مقدس کردند و شهدای ما نیز یک الگوی عملی خوب برای جوانان هستند و باید در زندگی آ‌ن‌ها مطالعه انجام شود.

فرمانده سپاه ثارالله با بیان اینکه آینده کشور و گام دوم انقلاب بر دوش جوانان است، بیان کرد: ما اصرار داریم کار به دست جوانان سپرده شود و به جوان اعتماد کرد. محور بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند. کار به دست جوانان است پس خودتان را کم و کوچک نشمارید.

وی با بیان اینکه جوانان امروز ما همان جوانان ابتدای انقلاب هستند که امروز در عرصه جنگ نرم نابرابر و عملیات روانی با دشمن قرار دارند، تصریح کرد: مبارزه در عرصه جنگ نرم نابرابر، جنگ سایبری، فضای مجازی و عملیات روانی که عزت، اراده و شجاعت جوانان ما را نشانه گرفته، بسیار سخت‌تر است اما جوانان ما آگاه، عالم و هوشیار هستند و نباید خود را دست‌کم بگیرند.

انتهای پیام
captcha