ظرفیت‌های دینی و اعتقادی برای توسعه بهداشت و درمان استفاده می‌شود
کد خبر: 4020788
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

ظرفیت‌های دینی و اعتقادی برای توسعه بهداشت و درمان استفاده می‌شود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: بایستی در حوزه سلامت به همه مولفه‌ها مانند نیروی انسانی، تجهیزات و سخت افزار توجه شود تا عدالت در این عرصه صورت بگیرد و ضروری است تا برای توسعه بهداشت و درمان در کشور از ظرفیت‌های دینی و اعتقادی مانند وقف استفاده شود.

علی نیکزاد مجلس شورای اسلامیعلی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: فعالیت خیران به صورت عامه زمینه ساز پاداش الهی می‌شود و به نوعی جهاد فی سبیل الله است که براین اساس می توان برداشت کرد که زحمات خیرین در حوزه سلامت نجات دهنده همه بشریت است.

نیکزاد، با بیان اینکه برخی از قوانین مجلس در حوزه بهداشت و درمان رعایت نشده است، گفت: به عنوان مثال شهرهای فاقد دانشکده پزشکی 50 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شوند که این امر نشان می‌دهد دسترسی افراد در مناطق محروم به پزشک متخصص پایین خواهد بود.

وی اظهار کرد: بایستی در حوزه سلامت به همه مولفه‌ها مانند نیروی انسانی، تجهیزات و سخت افزار توجه شود تا عدالت در این عرصه صورت بگیرد و در این زمینه لازم و ضروری است تا برای توسعه بهداشت و درمان در کشور از ظرفیت‌های دینی و اعتقادی مانند وقف استفاده شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: نهال ارزشمند کاشته شده خیرین سلامت روزی به درختی تنومند با عزت، پربرکت و عاقبت به خیر تبدیل خواهد شد.

نیکزاد تصریح کرد: تمام سعی و تلاش ما بر این است که با ورود مجلس در راستای حمایت از کادر درمان، مشکلات موجود را برطرف کرده و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام
captcha