هر کس به اندازه خودش در مسیر قرآن گام بردارد
کد خبر: 4020534
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰

هر کس به اندازه خودش در مسیر قرآن گام بردارد

منتخب مسابقات سراسری قرآن در سپاه گفت: هر کس به اندازه خودش در مسیر قرآن باید گام بردارد تا خداوند از فضل الهی انسان را بی‌نیاز کند.

یاسر سیفی مرادی رتبه برتر رشته اذان مسابقات سپاهیاسر سیفی مرادی، منتخب مسابقات سراسری قرآن سپاه در رشته اذان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: به همه سربازان وطن توصیه می‌کنم حتماً در این دوران مقدس در راه قرآن و کسب معرفت گام بردارند، لزومی ندارد که حتماً در مسابقات شرکت کرده و حائز رتبه شوند اما به هر طریق ممکن خود را در مسیر قرآن قرار دهند تا خداوند از لطف خودش به برکت قرآن شامل حالشان کند.

وی با بیان اینکه در بیست و چهارسالگی، 10ماه از خدمت مقدس سربازی را پشت سر گذرانده‌ام، افزود: پس از اتمام تحصیلم در رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه تهران عازم سربازی شده و پس از آشنایی با دوستان عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه متوجه برگزاری مسابقات قرآن شدم و از آنجا که بیشتر در زمینه اذان و قرائت تحقیق در مسابقات شرکت کرده بودم بنابراین در چهلمین دوره مسابقات قرآن سپاه شرکت کرده و در رشته اذان موفق به کسب رتبه اول کشور شدم.

سیفی با بیان اینکه مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد، گفت: مسابقات سراسری از 13 تا 16 آذرماه در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد. با توجه به اینکه حدنصاب شرکت در مسابقات بسیار بالا بود به طوری که از 34 استان کشور 11 استان در مرحله نهایی شرکت کردند به واسطه همین قانون رده‌بندی نفرات برتر استان‌ها در کمیسیون تخصصی بررسی و در نهایت به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

این سرباز نهاوندی گفت: از مجموع 20 نفر منتخبان از استان همدان تنها 5 نفر توانستند به مرحله کشوری راه بیابند با توجه به افزایش حد نصاب‌ها، متسابقین در صوت، فصاحت، لحن و غیره از تخصص و تبهر بالایی برخوردار بودند به طوری که اصلاً نمی‌توانستم تشخیص دهم که کسب رتبه خواهم داشت.

وی درباره مشکلات و مسائل برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن سپاه گفت: اسکان در جوار امام رضا(ع) به‌خوبی صورت گرفت، رسیدگی مسئولان برای نحوه برگزاری مسابقات بسیار خوب بود، بدون تأخیر و بدون مشکل خاصی مسابقات برگزار شد و همگی راضی بودیم.

از کودکی با قرآن مأنوس بودم

این سرباز نهاوندی با اشاره به اینکه از دوران مدرسه در رشته‌های اذان، تواشیح و قرائت قرآن همکاری داشتم، افزود: از همان دوران مدرسه در مسابقات همواره حائز رتبه می‌شدم که در دوران دانشگاه این همکاری‌ها گسترده شده و اکنون نیز در دوران سربازی به شرکت در این مسابقات علاقه‌مند هستم.

سیفی تأکید کرد: به همه سربازان توصیه می‌کنم همواره در این مسابقات شرکت کنند و به کسب رتبه توجهی نداشته باشند چراکه با قرارگیری در مسیر قرآن به بسیاری از الطاف خداوند دست خواهیم یافت.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه به رشته اذان و قرائت تحقیق علاقه‌مند بودم و در این زمینه نیز تخصص داشتم این رشته را برای شرکت در مسابقات انتخاب کردم البته با توجه به اینکه تعدادی در رشته تحقیق از همدان شرکت داشتند، بنابراین بنده به‌عنوان نماینده همدان در رشته اذان منتخب و خوشبختانه موفق به اخذ رتبه اول در کشور شدم.

انتهای پیام
captcha