وقف ۲۰۰۰ جلد مصحف شریف در خراسان رضوی
کد خبر: 4020002
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

وقف ۲۰۰۰ جلد مصحف شریف در خراسان رضوی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰۰ جلد مصحف شریف توسط خیران در خراسان رضوی وقف شده است.

حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: در زمینه وقف قرآنی به‌صورت پراکنده موقوفاتی وجود دارد، اما آنچه نیاز داریم برپایی کلاس‌های آموزش قرآن و حمایت از نخبگان قرآنی است و جای خالی آن احساس می‌شود.

وی افزود: بنابراین یکی از پیشنهاداتی که همواره در دفاتر مشاور وقف به خیرین توصیه می‌کنیم «وقف» قرآنی است. برای پر کردن بخشی از این خلأ از سال 93 طرح «وقف مصحف شریف» در خراسان رضوی اجرایی شد و از آن سال این طرح در حال اجرا است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 2000 جلد قرآن کریم در خراسان رضوی توسط خیران وقف شده است.

وی افزود: دفتر مشاوره وقف اداره کل اوقاف استان با برپایی «ایستگاه‌های مشاوره وقف» در مساجد شهر مشهد و مصلی‌های نماز جمعه برخی شهرستان‌ها زمینه را برای این امر فراهم آوردند و مردم با مراجعه به این ایستگاه‌ها اقدام به وقف مصحف شریف نمودند.

ایزدی هزینه وقف این 2000 جلد کتاب را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرد و گفت: قرآن‌های وقف شده با توجه به اعلام نیاز به حوزه‌های علمیه، پادگان‌ها، مساجد، جلسات قرآن و مکان‌هایی که به قرآن جدید نیازمند هست اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: خیران گرامی می‌توانند برای وقف مصحف شریف به دفتر مشاوره وقف در محل اداره کل اوقاف استان و یا ادارات اوقاف در سراسر استان مراجعه نمایند.

ایزدی عنوان کرد: علاقه‌مندان به حوزه وقف قرآنی و خیران می‌توانند  برای اطلاع بیشتر با شماره  ۳۸۴۳۱۳۱۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha