دولت سیزدهم به مطالبات پرستاران توجه کند/ نقش اساسی زنان در مراحل مختلف انقلاب
کد خبر: 4019873
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
آیت‌الله سعیدی مطرح کرد:

دولت سیزدهم به مطالبات پرستاران توجه کند/ نقش اساسی زنان در مراحل مختلف انقلاب

امام جمعه قم گفت: جامعه پرستاری کشور از دولت سیزدهم انتظار دارد با درک جایگاه حساس پرستاران مطالبات این عزیزان را مورد توجه قرار دهد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم ظهر 19 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: مشرکان بت‌پرست با همه پراکندگی که دارند برای جنگ با شما مسلمانان یکپارچه هستند و سزاوار است که شما مسلمانان با وحدت با دشمنان بجنگید.

وی با تأکید بر اینکه مسلمانان در مبارزه‌های فرهنگی و سیاسی در برابر دشمنان متحد باشند، افزود: متأسفانه در طول تاریخ بارها دستور حیات‌بخش اسلام با کوتاهی مسلمانان در برابر دشمنان به‌ ویژه صهیونیست‌ها مورد توجه قرار نگرفت و دچار خسارت‌های سنگین شدند ولی با ظهور مقاومت اسلامی اوضاع تفاوت کرده است.

امام‌ جمعه قم بیان کرد: پیام آیه 36 سوره توبه این آیه این است که سلطه پذیران در دنیا خار و ذلیل هستند و خداوند انسان شجاع را دوست دارد، تیم مذاکره‌ کننده کشورمان در برابر دشمنان بدعهد این معیار اسلام را مورد تأکید قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان برای رسیدن به قرب الهی نیازمند رشته محکمی است تا خود را از این چاه باریک به سمت بالا بکشد و به قرب الهی برسد، این رشته محکم تقوای الهی است و این رشته یک سر به قرب الهی و سر دیگر در دست انسان است و در این مسیر گناه و شرک بزرگ‌ترین موضوعی است که انسان را سبب مشکل می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار تصریح کرد: پرستاری یکی از شغل‌های سخت و طاقت فرساست و هر کسی قادر به انجام این تکلیف انسانی نیست و انسان باید علاقه‌مند باشد تا موفق شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: عده زیادی از مردم از واکسیناسیون استقبال کرده‌اند و بقیه افرادی که این اقدام را انجام ندادند واکسن بزنند، مراجع تقلید از واکسیناسیون استقبال و آن را یک امر مهم برشمردند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) افزود: جامعه پرستاری کشور از دولت سیزدهم انتظار دارد با درک جایگاه حساس پرستاران مطالبات این عزیزان را موردتوجه قرار دهد.

سعیدی با اشاره به جایگاه و کرامت‌های حضرت زینب(س) عنوان کرد: حضرت زینب(س) از شخصیت‌هایی هستند که همچون مادرشان حضرت زهرا(س) در پرتو تعالیم حیات‌بخش اسلام ناب به زن و نقش زن معنای تازه‌ای بخشیدند.

حضرت زینب(س) و نقش ایشان در حماسه ماندگار و پرشور عاشورا

وی با اشاره به اینکه حضور حضرت زینب(س) در حماسه ماندگار و پرشور عاشورا بسیار مهم و درس‌آموز است، ادامه داد: همه می‌دانیم حادثه عاشورا در ظاهر به شکست سپاه اسلام منجر شد و سپاه یزید به علامت پیروزی سرها را به اسارت برد ولی آنچه سبب شد شکست به‌ظاهر سپاهِ اسلام در کربلا به پیروزی قطعی تبدیل شود نقش مؤثر و تاریخ‌ساز حضرت زینب کبری(س) بود.

امام‌ جمعه قم بیان کرد: حضرت زینب(س) در کربلا در عین مظلومیت ولی با عزت و اقتدار دشمن خون‌خوار و جنایتکار خود را به اسارت گرفت و دشمنان اهل‌بیت(ع) را ذلیل کرد وداغ ننگین بدی را بر پیشانی آن‌ها نشاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خطبه حضرت زینب(س) در کوفه یک خطبه احساسی نبود بلکه پایه‌های حکومت ظالمانه بنی‌امیه را نابود و خطبه حضرت سجاد(ع) تیر خلاص به حکومت ظالم بنی‌امیه بود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خطبه حضرت زینب(س) در کوفه و خطبه حضرت سجاد(ع) در شام تحلیل کامل و گویا از وضع جامعه‌ای بود که امویان آن را پایه‌گذاری کرده بودند، این دو بزرگوار با خطبه‌ها و رفتارشان در طول اسارت به جهاد کبیر و تبیین آن پرداختند و به اهل کوفه نهیب زدند که بابی بصیرتی دین خود را از دست دادید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تأکید براینکه انقلاب ما حسینی و زینبی و از ابتدای انقلاب زنان ما نقش مهمی ایفا کردند گفت: حضرت زینب(س) در خطبه خود فرمودند نتیجه ظلم بنی‌امیه این شد که در سرزمین اسلامی سر جگرگوشه پیامبر خدا را در نیزه گرداندند و شما به آن افتخار کردید.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) افزود: پیروزی و موفقیت‌ها به خاطر نقش اساسی زنان در مراحل مختلف انقلاب است، دشمنان با توجه به نقش مهم زنان دست‌ به‌کار شدند تا انتقام خود را از زنان انقلابی ما بگیرند و آن‌ها را از ارزش‌ها و حجاب جدا و به ابتذال و تباهی بکشانند و به سمت فرهنگ منحط غربی بکشانند و غیرت مردان را بگیرند.

سعیدی یادآور شد: از جمله مراکزی که دشمن آن را نشانه گرفته شهر مقدس قم است، دشمنان سعی می‌کنند با ابتذال شهر قم را از فرهنگ دینی و غنی تهی کنند و در این زمینه باید نقشه آن‌ها را نقش بر آب کرد.

انتهای پیام
captcha