توافق موقت؛ طرح آمریکایی‌ها برای التهاب‌آفرینی
کد خبر: 4019865
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

توافق موقت؛ طرح آمریکایی‌ها برای التهاب‌آفرینی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی برای ملتهب کردن جامعه است و ما بارها گفته‌ایم که تحریم‌ها فقط ۲۰ درصد از اقتصاد ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آ‌ل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 19 آذرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، گفت: اگر دشمن از تحریم ایران دست بر ندارد آیا راهی برای حل مشکلات اقتصادی وجود دارد؟ گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی برای ملتهب کردن جامعه است و ما بارها گفته‌ایم که تحریم‌ها فقط ۲۰ درصد از اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: شکل‌گیری یک توافق موقت، مطلوب آمریکا از این مذاکرات است در حالی که توافق موقت اهداف ایران را در بر نمی‌گیرد و مخالف قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس شورای اسلامی است.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: ایران سه سند را در این مذاکرات آماده کرده که همه طبق برجام و بر حسب قواعد حقوقی برجام بود است؛ سند اول برای رفع تحریم‌های مغایر با برجام و سند دوم برای مسائل هسته‌ای است که در نهایت سند سوم منوط به پذیرش سندهای اول و‌ دوم است که سند راستی‌ آزمایی نام دارد.

آل هاشم ادامه داد: پافشاری ایران به این سند، اروپا را به انفعال کشانده و آمریکا را نیز عصبی کرده است و بین کشورهای اروپایی اختلاف انداخته است و البته کشورهای چین و روسیه بیشتر روی تداوم برجام اصرار دارند و از ایران حمایت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: رویکرد ایران مذاکره برای توافقی مستمر بر سر رفع یکپارچه تحریم‌ها به‌ همراه تضمین و راستی‌آزمایی است. دولت سیزدهم به صورت جدی تلاش در رفع تحریم‌ها دارد و تمرکز خود را در مذاکرات روی این موضوع گذاشته است.

وی در ادامه خطبه‌ها بر ضرورت تسریع در شفاف سازی در میزان حقوق و مزایای دولتی تاکید کرد و گفت: فرهنگسازی برای کار جهادی و مدیریت جهادی همراه با عقلانیت باید در مسئولان رقم بخورد زیرا اصلاح ساختار معیوب اقتصادی از جمله بودجه مبتنی بر شفافیت، تدوین قانون برای اصلاح فضای کسب و کار است.

آل‌هاشم، اضافه کرد: فروش اموال مازاد دستگاه‌ها درآمد هنگفتی برای دولت به دنبال خواهد داشت و باید شفاف‌سازی در میزان حقوق و مزایای دولتی برای بهینه‌سازی و شفاف‌سازی نظام پرداخت هر چه سریع‌تر برای بهبود وضعیت انجام‌گیرد.

امام جمعه تبریز، در بخش دیگری از خطبه‌ها به سفر مقام اول امنیتی امارات اشاره کرد و گفت: امارات بعد از رسوایی و بدنامی در جریان عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها در صدد برقراری ارتباط و نوعی جبران است. برقراری ارتباط با ایران می‌تواند از این بدنامی امارات بکاهد چرا که امارات نمی‌تواند کشور بزرگ و قدرتمندی مانند ایران را از حوزه اقتصاد خود حذف کند و بخش عمده اقتصاد امارات مرهون روابط آسان با ایران است و تدوام محدودیت روابط و تنش با ایران اصلا به نفع امارات نیست.

وی خاطرنشان کرد: از چرایی این سفر این نتیجه به دست می‌آید که قدرت ایران در جبهه مقاومت غیر قابل انکار است؛ تاثیرگذاری برآمده از اقتدار ملی، روحیه انقلابی و‌ حماسه‌سازی مقاومت و رویکرد سیاست ایران در مواجهه با جهان حاکی از این قدرت جمهوری اسلامی است.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها با بیان اینکه یکی از راهکار‌های تحقق عدالت مبارزه با فقر است گفت: یکی از راه‌های مبارزه با فقر جلوگیری از اسراف‌گرایی است میل به مصرف روز به روز در جامعه افزایش یافته است؛ تنوع در لباس، غذا و گوشی و دکوراسیون خانه روز به روز افزایش یافته و ثروت زیادی در این زمینه به هدر می‌رود و در نتیجه شکاف بین فقیر و غنی افزایش پیدا می‌کند.

آل هاشم، با تبریک سالروز ولادت زینب کبری سلام الله علیها افزود: این بانو اسوه مقاومت و شهامت است و به عبارتی حسین دوم در قامت زن است.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه چه مناسبت خوبی را مزین به نام پرستار کرده‌اند ادامه داد: پرستاران از خواب و زندگی خود گذشته و بر بالین مریض حاضر می شوند که البته این دلاوری آن‌ها را در هشت سال دفاع مقدس دیدیم و حال در ایام کرونا مشاهده می کنیم.

انتهای پیام
captcha