همایش «پیام‌آوران عاشورا» در آذربایجان غربی برگزار شد
کد خبر: 4019817
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

همایش «پیام‌آوران عاشورا» در آذربایجان غربی برگزار شد

همایش «پیام‌آوران عاشورا» با مشارکت دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان روز گذشته ۱۸ آذرماه در ارومیه برگزار شد.

نیره الهامی سرپرست دفتر امور بانوان استانداری آذربایجان غربیبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، همایش «پیام‌آوران عاشورا» با مشارکت دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، روز گذشته، ۱۸ آذر در ارومیه برگزار شد.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در این همایش ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار کرد: ارزش و عظمت زينب كبرى‌(س) به خاطر موضع و حركت عظيم انسانى و اسلامى او بر اساس تكليف الهى است، در آن ساعت‌هاى بحرانى كه قوي‌ترين انسان‌ها نمى‌توانند بفهمند چه بايد بكنند، او فهميد چه باید بکند، زينب به جايى رسيد كه فقط والاترين انسان‌هاى تاريخ بشريت مى‌توانند به آن‌جا برسند.

نیره الهامی با اشاره به جایگاه والای زن در اسلام به تعبیر گهرباری از مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) با این مضمون پرداخت که «زن اسلامى زنى است كه راه را درست مى‌رود؛ هدف را درست تشخيص مى‌دهد و در اين راه حاضر به فداكارى است. و چنين زنى عظمت مى‌آفريند؛ همچنان كه زنان ايران عظمت آفریدند.»

وی ادامه داد: مادران، همسران و خواهران شهدا و ایثارگران جلوه‌ای از صبر زينب(س) هستند که با صبر در شهادت عزيزان‌شان و پرستاری از مجروحين به‌جای‌ مانده از دوران دفاع مقدس كه الحق تكرار حوادث عاشورا بود، توانستند ایثار خود را به نمایش بگذارند.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی عنوان کرد: اگر زينب(س) نبود نامی هم از حسين نمی‌ماند و اگر همسران و خواهران شهدا نبودند اكنون نامی از شهدا باقی نبود، بی‌شک تلاقی این همایش با ولادت حضرت زینب(س) بی‌هدف نبوده است چرا که خواهران شهدا از حضرت زینب(س) الگو گرفته‌اند، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، راه برادران، فرزندان و همسران رزمنده خود را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام
captcha