اداره‌کل راه‌آهن در آذربایجان غربی ایجاد شود
کد خبر: 4019258
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳

اداره‌کل راه‌آهن در آذربایجان غربی ایجاد شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: تکمیل ایستگاه‌های ارومیه، نقده، مهاباد و میاندوآب و همچنین ایجاد اداره‌کل راه‌آهن به مرکزیت ارومیه و استقلال این اداره‌کل از آذربایجان شرقی یک ضرورت است.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، ۱۶ آذر در جلسه مجمع نمایندگان استان با وزیر و معاونان وزیر راه و شهرسازی با تشریح پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه حمل و نقل جاده و ریلی، خواستار اقتصادی کردن زیر ساخت‌های عمرانی استان شد و اظهار کرد: برای بهره‌برداری اقتصادی از خطوط ریلی استان، اتصال خط راه‌آهن به پایانه‌های مرزی ضروری و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ظرفیت حمل و نقل ریلی در استان، بر اقتصادی کردن این زیرساخت تأکید کرد و ادامه داد: اتصال خط راه‌آهن ارومیه به سرو و اتصال راه آهن نقده به تمرچین می‌تواند در توسعه صادرات و کاهش هزینه حمل و نقل کالا از مناطق مختلف کشور به مرز بسیار موثر باشد.

استاندار آذربایجان غربی ظرفیت‌های باری و مسافری راه‌آهن استان را یادآور شد و بیان کرد: تکمیل ایستگاه‌های ارومیه، نقده، مهاباد و میاندوآب و همچنین ایجاد اداره‌کل راه‌آهن به مرکزیت ارومیه و استقلال این اداره‌کل از آذربایجان شرقی یک ضرورت است.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت فرودگاهی استان و فعال بودن سه فرودگاه ارومیه، ماکو و خوی گفت: با وجود این ظرفیت ویژه در استان و نزدیکی حدود ۱۰ فرودگاه بینِ‌المللی در کشورهای همسایه با آذربایجان غربی، استفاده از ظرفیت ناوگان هوایی استان در حوزه مسافری داخلی و خارجی و حمل بار مغفول مانده است .

وی به برخی مشکلات در تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرا و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان در حوزه راه و شهرسازی پرداخت و ادامه داد: استفاده از ظرفیت تهاتر صندوق توسعه ملی و ظرفیت فعالان بخش خصوصی در تامین اعتبار این پروژه‌ها می‌تواند در این خصوص موثر باشد.

 

انتهای پیام
captcha