حمایت از ایده‌های برتر تشکل‌های دینی زنجان در طرح «مهرواره هوای نو»
کد خبر: 4019161
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

حمایت از ایده‌های برتر تشکل‌های دینی زنجان در طرح «مهرواره هوای نو»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: طرح مهرواره هوای نو قدمی مثبت در ایجاد همدلی، وفاق و آشنایی است و از ایده‌های برتر در حوزه فرهنگ و تشکل‌های دینی حمایت خواهد شد.

سعید احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، 16 آذرماه در جلسه هم‌اندیشی عملیات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: مهرواره هوای نو قدمی مثبت در ایجاد همدلی، وفاق و آشنایی است و از ایده‌های برتر در حوزه فرهنگ و تشکل‌های دینی حمایت خواهد شد.

وی ابراز کرد: در این مهرواره سعی بر این است که با همکاری و به‌ کارگیری نخبگان متعهد عرصه اندیشه، هنر، مدیریت و رسانه، حرکتی عقلانی و مؤمنانه و نقطه عزیمتی به ‌سوی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اسلامی داشته باشیم و مردمی‌سازی تبلیغ و مسجدمحوری در دستور کار قرار دارد.

این مسئول تصریح کرد: نگاه ما به تشکل‌های دینی و هیئت‌ها این است که این‌ها موتور پیشران مردمی در گام دوم انقلاب اسلامی هستند و به‌عنوان گروه‌های مردمی در یک شکل کاملاً خودجوش تشکیل ‌شده‌اند، با عموم مردم در بخش‌های مختلف مرتبط هستند و یکی از بهترین موتورها و فضاهایی است که می‌تواند مقوله ارتباط مردم را در دایره گام دوم انقلاب اسلامی رهبری و مدیریت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: هرچند مردم با مقوله هیئت آشنا هستند اما می‌خواهیم هیئت‌های شاخص و خدماتی که این هیئت‌ها ارائه می‌دهند و همچنین سبکی که هیئت‌ها و تشکل‌های شاخص بر اساس شرایط زمان ارائه می‌دهند بیشتر از قبل معرفی شده و ارتباط دوسویه‌ای بین عموم مردم و جوانان با هیئت‌ها و تشکل‌های دینی اتفاق بیفتد.

وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو درادامه این جلسه در ارتباط ویدئوکنفرانسی هیئت‌ها را مهم‌ترین تشکل مردمی  در کشور خواند و گفت: در اولین دوره مهرواره که آغاز شده است و تا بهمن‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، سه بخش ستایشگران اهل‌بیت(ع)، کتاب عاشورا و هیئت را دنبال می‌کنیم که در بخش هیئت ۱۷ رشته در عرصه‌های مختلف خواهیم داشت. در هر رشته  نیز هیئت داورانی متخصص، کارشناس به ارزیابی برنامه‌ها خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه بنای کار جشنواره‌ای نداریم و نمی‌خواهیم نفرات اول و دوم معرفی کنیم، ابراز کرد: با معرفی برترین‌ها و برگزیده‌ها به مردم دنبال این هستیم که هیئات برای عموم مردم باشد و طیف خاصی آن را دنبال نکند. مأمن و تکیه گاهی برای تربیت فرزندان و خانواده آنان باشد و دنبال این تغییر نگاه هستیم.

دبیر مهرواره هوای نو تصریح کرد: متاسفانه رسانه‌ها در معرفی هیئات کوتاهی کرده‌اند و فقط پرداختن به آن‌ها در غالب خاص و آن هم درمناسبت‌های خاص عزاداری معطوف شده و مهرواره هوای نو دنبال تغییر این نگاه است. اثرگذاری بیشتر هیئات در سطح جامعه و به‌ویژه خانواده‌ها تقویت شود.

انتهای پیام
captcha