انتصاب امین سبب ارتقای موقوفات می‌شود
کد خبر: 4017370
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

انتصاب امین سبب ارتقای موقوفات می‌شود

مدیرکل اوقاف استان زنجان با بیان اینکه انتصاب امین سبب درآمدزایی بیشتر و ارتقای موقوفات می‌شود گفت: امین وظایفی مثل شناسایی رقبات، تثبیت مالکیت موقوفه و اخذ سند مالکیت، انجام عملیات مالی و نگهداری اصل اسناد هزینه را برعهده دارد.

مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجانحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: از آغاز سال تاکنون 18 وقف جدید با نیات کمک به مسجد، حسینیه، عزاداری، خیرات و مبرات، حوزه علمیه، قرآنی، دانش‌آموزان و ازدواج در استان زنجان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای حفظ موقوفات نسبت به انتخاب امین اقدام شده است، افزود: انتخاب امین موقوفات در شهرها و روستاهایی که دارای موقوفه هستند باعث احیای وقف و موقوفات و پرداخت مال‌الاجاره موقوفات خواهد شد. قانون به اوقاف اجازه نصب امین برای موقوفات را داده است و وجود مباشر و امین برای موقوفات سبب بهره‌‌وری بیشتر موقوفات می‌شود.

این مسئول درآمدزایی برای موقوفاتی که درآمدی ندارند را از اهداف اجرای طرح امین موقوفات دانست و گفت: اتخاذ تمهیدات لازم به منظور حفظ و آبادانی موقوفه مورد اشاره با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه محل و پیگیری و وصول مطالبات جاری و معوق از مستأجران با نظر حوزه اوقافی مربوطه از جمله اقداماتی است که امین موقوفات انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: تنظیم و ارائه صورتحساب و اخذ مفاصا حساب سالانه، احقاق حقوق موقوفه و طرح و تعقیب دعوی مطروحه و در صورت لزوم انتخاب وکیل یا مشاور حقوقی با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی و نیز رعایت غبطه وقف، شناسایی رقبات و تثبیت مالکیت موقوفه و اخذ سند مالکیت، انجام عملیات مالی و نگهداری اصل اسناد هزینه و ثبت و نگهداری اموال منقول موقوفه از وظایف امین موقوفات است.

کرمی یادآور شد: بر اساس بخشنامه سازمان اوقاف و امور خیریه ۵۰ درصد از درآمد موقوفات به حفظ عین موقوفه اختصاص می‌یابد. درآمد موقوفات برای کارهای عمرانی، کارهای مدیریتی و اجرای نیت هزینه می‌شود. با حفظ عین موقوفه، سرمایه‌گذاری برای ارتقای بهره‌وری و افزایش درآمدها در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha