توجه به معنویت راهگشای مشکلات جامعه است
کد خبر: 4015902
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

توجه به معنویت راهگشای مشکلات جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه توجه به معنویت همیشه راهگشای مشکلات جامعه است گفت: کسی که در خط اسلام ناب محمدی حرکت می‌کند از خرافات و تنگ‌نظری به دور بوده و حرفی برای گفتن دارد که تفکر بسیجی بر همین اصل مهم استوار است.

 حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستانبه گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان، شامگاه گذشته، دوم آذرماه در همایش علما و روحانیون بسیجی اظهار کرد: تفکر بسیجی مقدس بوده و این اندیشه باید برای جوانان تبیین و اشاعه داده شود.

وی با بیان اینکه پول‌پرستی و اشرافی‌گری جایی در تفکر بسیجی ندارد و با آن سازگار نیست، افزود: محدودیت فکری و تحجرگرایی در قاموس بسیج وجود ندارد و کسی بخواهد از موقعیت بسیجی به امکانات و مقام برسد، بسیجی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بیان کرد: توجه به معنویت همیشه راهگشا است و کسی که در خط اسلام ناب محمدی حرکت می‌کند از خرافات و تنگ‌نظری دور بوده و حرفی برای گفتن دارد که تفکر بسیجی بر همین اصل مهم استوار است.

وی از استکبار جهانی به عنوان مظهر تکبر و خودبرتربینی نام برد و ادامه داد: همه باید با تفکر بسیجی و با اخلاص و توکل به خدا در راه دین گام برداریم و در مقابل دشمنان تسلیم نشویم.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: مقدس‌نمایی، یعنی کسی خود را به گونه‌ای نمایش دهد، مقدس‌نمایی و حس برتری بر دیگران از خصیصه‌هایی است که بسیجی باید از آن دور باشد.

وی با بیان اینکه ریاکار کسی است که دیگران را که می‌بیند شوق به عبادت پیدا می‌کند، افزود: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید احساس وظیفه کرده و در مقابل دشمن ایستادند، بدون اینکه غروری داشته یا به فکر مادیات باشند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تلاش در راستای رفع مشکلات روحانیون را از مهم‌ترین اولویت‌های خود دانست و یادآور شد: دغدغه شب و روز بنده این است که اوضاع روحانیون بهتر شود این مهم بر کیفیت تبلیغ دین می‌افزاید.

افق دید بسیجی به مرزها خلاصه نمی‌شود

حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این همایش اظهار کرد: در اهمیت جایگاه بسیج همین بس که امام امت فرمودند«افتخارم این است که خود بسیجی‌ام» و بزرگترین آرزویشان محشور شدن با بسیجیان بود.

وی افزود: بسیج شجره طیبه‌ای است که به خاطر ثابت بودن اصل آن طوفان‌های سنگین، گذشت زمان، حوادث سیاسی، اجتماعی، حیله دشمنان و غیره در طول تاریخ نتوانسته صدمه‌ای به ریشه آن وارد کند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: اصل این شجره طیبه همیشه ثابت و هرگز خدشه‌ای به آن وارد نشده و فرع آن نیز پرثمر در آسمان‌ها کشیده شده است.

وی با بیان اینکه افق دید بسیجی فقط به مادیات و این دنیا محدود نمی‌شود، گفت: افق دید بسیجی به مرزها نیز خلاصه نمی‌شود، چراکه بسیج نیرویی همیشه در صحنه و پاره تن مردم است. هدف بسیجی این است که هم خود به پیشرفت و رشد برسد و همه مردم را به افق و اهداف عالی برساند.

وی به نامه سردار دل‌ها که در ۲۵ بهمن ماه ۹۴ خطاب به بسیجیان اشاره کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار دل‌ها در این نامه خطاب به بسیجیان آورده است: «بزرگترین امانت سپرده شده به ما جمهوری اسلامی است، که امام عارفمان فرمود حفظ آن از اوجب واجبات است در حفظ این امانت از هرکوششی دریغ نفرماید».

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: حفظ انقلاب از اوجب واجباتی است که امام امت و جانشین ایشان رهبر فرزانه انقلاب همواره بر آن تأکید فرموده‌اند و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم.

وی در پایان یادآور شد: اگر یاد سردار دل‌ها همیشه زنده است و تا قیام قیامت حتی دشمنان هم به بزرگی این شخصیت اعتراف می‌کنند به خاطر اینکه به حلال و حرام خداوند توجه خاصی داشتند و دیگران را به این مهم نیز تشویق می‌فرمودند.

انتهای پیام
captcha