سنت حسنه وقف و رفع مشکلات آب مناطق محروم
کد خبر: 4015375
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

سنت حسنه وقف و رفع مشکلات آب مناطق محروم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: از زمان تشکیل انجمن وقف علم و فناوری در حوزه آب، مشکل آب غیر شرب سه روستا حل شده است.

سنت حسنه وقف و رفع مشکلات آب مناطق محرومبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حسن اسماعیلیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در جلسه مشترک اوقاف و شرکت آب و فاضلاب با موضوع وقف علم و فناوری در حوزه آب؛ بیان کرد: با ابتکار خوب اوقاف خراسان رضوی حدود دو سال قبل، انجمن‌هایی از جمله انجمن علم و فناوری در حوزه آب برای اولین بار تشکیل شد.

وی گفت: تامین آب به‌عنوان یکی از نیات وقف‌هایی است که ریشه اسلامی و ایرانی دارد و باتوجه به اینکه تامین آب جزو بهترین خدمت ها به مردم است از گذشته در این خصوص وقف‌هایی داشتیم.

اسماعیلیان با بیان اینکه در قالب وقف علم و فناوری، مشکل مردم روستا یا منطقه ای که به نوعی با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند، حل می‌شود؛ افزود: نکته مهم این است که در قالب وقف آب، علاوه بر خدمت پاک به‌عنوان تامین آب، از علم و فناوری هم صورت حمایت صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: ما تشکل‌ها و شرکت‌های دانش بنیان داریم که این‌ها نیاز به حمایت دارند و چه بسیار خوب است که این حمایت از طریق وقف به کمک شرکت دانش بنیان و شرکت فناورانه برسد.

وی افزود: با این اقدام از یک طرف از شرکت دانش بنیان حمایت کردیم، از طرف دیگر تولید بومی در داخل کشور و اشتغال برای مجموعه ایجاد کردیم؛ همچنین روستا و منطقه ای که با مشکل کمی و کیفی آب شرب مواجه بودند را برطرف کردیم.

اسماعیلیان با اشاره به اینکه تاکنون مشکل سه روستا در قالب وقف فناورانه آب حل شده است، تصریح کرد: هماهنگی هر چه بیشتر بین ارکان کارگروه وقف علم و فناوری بر اساس فرآیندهای تعریف شده حرکتی بزرگ در زمینه وقف علم و فناوری در مشهد است که می‌توان آن را به عنوان پایلوت موفق به سراسر کشور ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha