جشنواره «مُدهامتان»؛ بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد
کد خبر: 4014874
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

جشنواره «مُدهامتان»؛ بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان گفت: جشنواره مُدهامتان بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است که هر ساله با حمایت ستاد کانون‌های مساجد کشور برگزار می‌شود.

کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان دیروز، 29 آبان‌ماه در دیدار با اعضای کانون مسجد باب‌السلام سنندج اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی زمینه‌ساز انگیزه و تشویق جوانان و نوجوانان برای فعالیت در عرصه‌های قرآنی است.

وی به برگزاری جشنواره قرآنی «مُدهامتان» ویژه اعضای کانون‌های مساجد کردستان اشاره کرد و افزود: جشنواره مُدهامتان بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است که هر ساله با حمایت ستاد کانون‌های مساجد کشور برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان بیان کرد: قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی از رشته‌های این دوره از جشنواره قرآنی است.

وی به تفکیک بخش کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از تغییرات اصلی این دوره از جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: در دوره چهاردهم، رشته نقاشی را برای کودکان و نوجوانان به مسابقات اضافه شد که امسال نیز در تقسیم‌بندی رشته‌ها نقاشی با محتوای قرآنی در رواق هنرهای تجسمی گنجانده شده است.

گلباغی سه رده سنی زیر هفت سال، ۷ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۳۰ سال را از رده‌های سنی پانزدهمین دوره جشنواره مداهامتان عنوان و اظهار کرد: رشته‌های این دوره از رقابت‌های قرآنی به منظور کشف استعدادهای قرآنی به ۱۰ محور افزایش یافت.

وی با بیان اینکه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مُدهامتان» به صورت غیرحضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه «بچه‌های مسجد» برگزار می‌شود، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است اما ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و حائز امتیاز بیشتری خواهد بود.

وی با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام در پانزدهمین مسابقات قرآنی مُدهامتان در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری شده است، گفت: در فاز ورودی بعد از تأیید مدیر کانون آثار ارزیابی می‌شود و فعالیت‌های استانی در قالب تیم‌های داوری هر استان به صورت مجزا بررسی می‌شوند و بعد از این مرحله، آثار برتر در سامانه «بچه‌های مسجد» بارگذاری می‌شود تا نهایتاً در ستاد مرکزی داوری‌های نهایی در مرحله ملی صورت بگیرد.

وی ۳۰ آذرماه را آخرین مهلت شرکت در این از مسابقات قرآنی دانست و یادآورشد: نفرات برتر مرحله استانی ۹ الی ۱۵ دی معرفی و نفرات برگزیده به مرحله کشوری که اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha