پنج پدر و مادر شهید آسمانی شدند
کد خبر: 4014423
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
در آخرین هفته آبان 1400؛

پنج پدر و مادر شهید آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت، پنج مادر و پدر شهید آسمانی شدند و به فرزندان شهیدشان پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ در هفته‌ای که گذشت، شوکت یاری‌مهر فولادی مادر گرامی شهیدان جهانشاه و یحیی یاری از شهدای گرانقدر استان ایلام در دوران دفاع مقدس، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید جهانشاه یاری سال ۱۳۶۶ در منطقه قلاویزان مهران بر اثر اصابت خمپاره به فیض شهادت نائل آمد و شهید یحیی یاری سال ۱۳۶۶ در منطقه شلمچه بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به سر و سینه به درجه رفیع شهادت رسید.

مادر شهیدان میرابراهیمی

طاهره اکبریان مادر وارسته شهیدان والامقام سیدجواد و سیدصادق میرابراهیمی در سن ۸۷ سالگی پس از سال‌ها صبر و بردباری، ندای حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید سیدجواد میرابراهیمی سال ۱۳۴۱ متولد شد و سال سال ۱۳۶۵ در شلمچه عملیات کربلای پنج به شهادت رسید و شهید «سیدصادق میرابراهیمی» سال ۱۳۳۸ متولد شد و سال ۱۳۵۹ در سوسنگرد به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پدر شهیدان ریحانی خواجه

ولی ریحانی خواجه پدر شهیدان والامقام مجید و حمید ریحانی خواجه از استان آذربایجان شرقی پس از سال‌ها دوری از فرزندانش آسمانی شد.

شهید مجید ریحانی خواجه سال 1349 متولد شد و سال 1368 در اشنویه به شهادت رسید و شهید حمید ریحانی خواجه سال 1347 متولد شد و سال 1382 در کربلای معلی به شهادت نائل آمد.

مرحوم حسنعلی زابلی پدر شهیدان غلامعلی و احمد زابلی پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به شهیدانش پیوست.

شهیدان غلامعلی زابلی سال 1365 در عملیات والفجر هشت در منطقه فاو و احمد زابلی سال 1367 در عملیات بیت المقدس 7 در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمدند.

پدر شهیدان سیاوش

غلامعلی سیاوش پدر شهیدان حبیب و علی اصغر سیاوش از شهدای شهرستان کازرون در سن ۸۹ سالگی بر اثر کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

 شهید علی اصغر سیاوش سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله به شهادت رسید و شهید حبیب سیاوش سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ در منطقه غرب کشور به فیض شهادت نائل شد.

پدر شهیدان صادقی سودجانی

حامد صادقی سودجانی پدر شهیدان مجید و حسنعلی صادقی سودجانی به فرزندان شهیدش پیوست.

فرمانده شهید مجید صادقی سودجانی سال 1342 در شهر سودجان متولد شد و سال 1365 در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به پا شهید شد.

روحانی شهید حسنعلی صادقی سودجانی سال 1347 در شهر سودجان متولد شد و در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به شکم و سر به فیض شهادت نائل شد.

انتهای پیام
captcha