فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی باعث افتخار است
کد خبر: 4014252
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی باعث افتخار است

رئیس کمسیون اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر قم گفت: باعث افتخار است که جهاددانشگاهی به صورت فعالانه در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کند.

جهاد دانشگاهی قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، مصطفی ملایی، رئیس کمسیون اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر قم در دیدار با معاون فرهنگی و مدیر شعبه سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی قم که 26 آبان‌ماه انجام شد، گفت: باعث افتخار است که جهاددانشگاهی به صورت فعالانه در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: باتوجه به برنامه‌های متنوع و رویکردهای در نظر گرفته شده در سومین جشنواره ملی مهدویت و با توجه به اهمیت و گستره موضوع مهدویت در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و تاریخی برای همکاری با جهاد دانشگاهی در برگزاری سومین جشنواره ملی مهدویت آماده هستیم.

ملایی گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی انجام پژوهش‌های کاربردی و ارائه راهکارها و مدل‌هایی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد و برگزاری این همایش قدم بسیار مثبتی در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است. باتوجه به سبقه علمی جهاد دانشگاهی در استان قم، برگزاری این همایش با رویکرد علمی و دریافت مقالات می‌تواند نتایج خوبی به‌همراه داشته باشد و کمیسیون اجتماعی فرهنگی شواری اسلامی شهر مقدس قم نیز حمایت لازم را انجام می‌دهد.

در ادامه علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم نیز در این دیدار ضمن معرفی فعالیت‌های جهاددانشگاهی قم گفت: جهاد دانشگاهی آمادگی همکاری و هم افزایی را در اجرای برنامه‌های ملی و استانی با کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شهر قم دارد.

حسینی اضافه کرد: امسال با توجه به اهمیت مسئله مهدویت، سومین جشنواره ملی مهدویت با رویکرد گفتمان سازی مهدویت با تکیه بر موعود یاوری آغاز خواهد شد و بخش ویژه‌ای با عنوان ایده پردازی نیز به این جشنواره امسال اضافه شده است که به دنبال جذب ایده‌های نوآورانه، تولیدات و محصولات نوآورانه در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار، توسعه گفتمان موعودیاوری است.

حسینی ادامه داد: چندسالی است که مرکز تخصصی آسیب‌های اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و گسترش فعالیت‌های اجتماعی در سطح استان قم راه‌اندازی شده و فعالیت‌های متنوع و هدفمندی را طی این سال‌ها انجام داده است. در ادامه فعالیت‌های این مرکز در نظر داریم همایش ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد آینده پژوهی همراه با دریافت مقالات علمی  و نشست‌های تخصصی با تأکید بر محورهای مهم و کاربردی را برگزار کنیم.

در ادامه جلسه یاسر شریفی، مدیر شعبه سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی قم، نیز گزارشی از وضعیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم ارائه داد و گفت: با توجه به تاثیری که مشاغل خانگی می‌تواند در وضعیت معیشتی مردم داشته باشد و نیز به‌دنبال آن اثر مثبتی که در حوزه اجتماعی برای شهروندان ایجاد می‌کند، در صورت در اختیار دادن فضایی برای ایجاد بازارچه در شهر قطعا انگیزه و روحیه خوبی در فعالان این بخش ایجاد می‌شود و نیز می‌تواند به حوزه جذب گردشگر هم کمک کند.

یادآور می‌شود، در پایان این جلسه پیشنهاد برگزاری رویداد در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی نیز ارائه شد و مقرر شد به صورت تخصصی در این حوزه نیز رویدادی با همکاری سایر ارگان‌ها برنامه‌ریزی و اجرا شود.

انتهای پیام
captcha