رونق کسب و کارم را مدیون الطاف امام رضا(ع) هستم
کد خبر: 4014093
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
بانوی کارآفرین:

رونق کسب و کارم را مدیون الطاف امام رضا(ع) هستم

بانوی کارآفرین هرمزگانی با تشریح روند فعالیت خود در این عرصه گفت: اگر اکنون به عنوان ایده پرداز و کارآفرین فعالیت می‌کنم، همه را مدیون الطاف امام رضا(ع) هستم.

صفیه کارگر شورکی، بانوی کارآفرین و پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: متولد ۱۳۶۴ در مشهد مقدس هستم. دوران کودکی خود را در محله‌های امام رضایی مشهد مقدس گذراندم. از دوره راهنمایی وارد بسیج شدم و از همان‌جا کارهای فرهنگی خودم را آغاز کردم.

وی ادامه داد: همیشه تمایل داشتم که در کارهایم جزو نفرات برتر باشم تا آنجا که در دوران تحصیلم از نفرات برتر محسوب می‌شدم. از این رو دوران تحصیل در مدرسه خود را یکی از پرثمرترین و مفیدترین دوران زندگی‌ام می‌دانم. با کمک اساتید و توانایی که داشتم کار گروهی و فرهنگی را آموختم و شرکت در برنامه‌های تئاتر مدرسه در افزایش قدرت بیان و بالا بردن حس اعتماد به نفس من تأثیر بسزایی داشت.

این بانوی کارآفرین تصریح کرد: بسیجیان در حال حاضر با توجه به مشکلات موجود جامعه به ویژه مشکلات اقتصادی با اشتغال‌زایی و تولید داخلی سهم بسزایی در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید دارند. در طی چندین سال اخیر و حتی در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید فراوان  بر اقتصاد و رفع مشکلات اقتصادی مردم بوده است از این جهت به عنوان یک بانو وظیفه خود دانستم که مانند دوران دفاع مقدس که بانوان دوشادوش مردان به دفاع از مرز و بوم خویش پرداختند از این قافله عقب نمانم و در حد توان و با توجه به حیطه هنری خود وارد عرصه اقتصاد شوم.

پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی هرمزگان تصریح کرد: من اکنون به‌عنوان ایده پرداز، کارآفرین و پیشران در طرح ملی مشاغل خانگی شرکت کرده‌ام و توانستم مقام سوم رویداد صنایع‌دستی را کسب کنم.

کارگر افزود: در سن ۲۴ سالگی ازدواج کردم و در اوایل ازدواج در آموزشگاه‌های کامپیوتر مدرس بودم اما پس از تولد فرزند اولم تدریس را رها کردم. نه از باب اینکه فرزند مانع رشد مادر است؛ بلکه از این جهت که من وظیفه اصلی و مهم خود را مادربودن می‌دانستم و می‌دانم. با تولد فرزند دومم همچنان مشغول شغل مهم همسرداری، مادری و خانه‌داری بودم و از این بابت بسیار خوشحالم زیرا در این زمان برای خود و ارتقاء مهارت‌هایم وقت صرف کردم و کارهای هنری مانند ویترای، قلاب‌بافی، خیاطی و غیره را کنار فرزندانم انجام می‌دادم و به‌حق در تمام مراحل زندگی‌ام خانواده‌ام همراه من بودند.

وی عنوان کرد: ما که در شهر مشهد زندگی می‌کردیم به دلیل شغل همسرم به  بندرعباس مهاجرت کردیم و وقتی که از شهر و دیار و خانواده‌ای که دوستشان داری دور می‌شوی در هر سن و موقعیتی، که باشی غم غربت را تجربه خواهی کرد. من از جوار امام رضا(ع) آمده بودم و این خلأ برایم بسیار طاقت‌فرسا بود.

این بانوی کارآفرین بیان کرد: در همین حین به صورت اتفاقی با هنر زیبای کیف بافی آشنا شدم و باز با حمایت‌های بی‌نظیر همسرم شروع به بافتن کیف کردم و آن‌قدر بافتم و شکافتم تا توانستم اولین سفارش‌هایم را بگیرم و این آغاز راه‌اندازی کسب و کار من بود. در این میان با بزرگ شدن فرزندانم به کلاس‌های شمع‌سازی، کیک پزی، شیرینی‌پزی، پخت نان، ساخت عروسک‌های خمیری و غیره رفتم.

کارگر بیان کرد: عشق به اماکن مذهبی به یاریم شتافت و تسکینی شد بر غم غربتم تا آنجا که در مسجد بر اساس همان عشق و علاقه قدیمی در جلسات نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم قرآن و... شرکت می‌کردم و هم‌زمان با دیدن آموزش‌های مختلف، تریکوبافی، کیف بافی، کفش بافی شال و کلاه و پاپوش می‌بافتم و درنهایت با هنر زیبای فرشینه و ماندالابافی آشنا شدم و شروع به بافت‌های بزرگ و بی‌نظیر کردم.

وی اضافه کرد: این عشق به جایی رسید که با تمام سختی‌های کار هنری، سفارش‌ها و کلاس‌های آموزشی، قانونمند و هدفمند پیشرفتم. همواره سعی می‌کردم ابتدا دغدغه خانه و خانواده و بعد کار را داشته باشم و همیشه دوست داشتم کاری بزرگ‌تر و مفیدتر انجام دهم. علاقه‌مندی به امر آموزش من را وا‌داشت تا هنرم را به افرادی که حتی هزینه آموزش و یا امکان حضور در کلاس نداشتند، آموزش دهم.

پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی هرمزگان اظهار کرد: عشق به امام رضا(ع) و الگوگیری از اخلاق و سیره این امام مهربان دوستان زیادی را برایم به وجود آورد تا آنجا که توسط یکی از دوستانم به تهیه‌کننده برنامه سرپناه در سیمای مرکز خلیج‌فارس معرفی شدم. در این برنامه به آموزش رشته‌های مختلف هنری پرداختم و همواره سعی کردم آموزش‌هایم به‌گونه‌ای باشد که بینندگان بتوانند برای خود کسب و کار کوچکی به پا کنند.

کارگر در پایان یادآور شد: اگر اکنون به عنوان ایده پرداز و کارآفرین فعالیت می‌کنم، همه را مدیون عشق و الگو گیری از امام رضا(ع) می‌دانم که حتی در غربت نیز آموزش به یارانشان را فراموش نکردند. این الگو گیری اکنون باعث رونق زندگی و حتی کسب و کارم شده و خدا را برای این عشق و محبتی که از کودکی درد لم ریشه دوانده سپاسگزارم.

انتهای پیام
captcha