برگزاری دوره آموزشی «طرح ولایت» در البرز
کد خبر: 4013971
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

برگزاری دوره آموزشی «طرح ولایت» در البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز از آغاز دوره‌های آموزشی طرح ولایت در البرز خبر داد و گفت: طرح ولایت دارای شش محور اساسی و گفتمانی شامل دوره‌های معرفت‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی، فلسفه اخلاق، حقوق و سیاست است.

حجت الاسلام ولائی برحق مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز

حجت‌الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از آغاز دوره‌های آموزشی طرح ولایت در استان خبر داد و گفت: طرح ولایت دارای شش محور اساسی و گفتمانی شامل دوره‌های معرفت‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی، فلسفه اخلاق، حقوق و سیاست است.

وی افزود: نظر به اهمیت جنگ تمام عیار اداراکی و شناخت دشمن، توجه به فرآیند تعمیق باورها و ارتقای زیرساخت‌های فکری اندیشه اسلامی در قالب یک نظام‌واره اصولی و درست بر‌اساس قرائت صحیح از اسلام ناب، یک اصل خدشه‌ناپذیر است این شناخت دقیق، قدرت دفاعی از گفتمان ولایت فقیه و ارزش‌ها را استحکام می‌بخشد.

این مسئول با بیان اینکه علمای بسیاری در اجرای این دوره زحمت کشیدند، افزود: حضرت آیت‌الله مصباح یزدی در خصوص طرح ولایت که حاصل عمر بابرکت و مجاهدانه ایشان است فرمود «طرح ولایت یعنی انتقال زحمات عمرانه کسانی مانند حضرت امام(ره)، علامه طباطبایی‌، شهید مطهری(ره)، این فرصت را باید غنیمت شمرد میوه درختی است که هفتاد سال برایش زحمت کشیده‌اند.»

ولائی‌برحق تصریح کرد: ارائه نظام صحیح تفکر و دست‌یابی به معرفت دینی‌، نقد اندیشه‌های باطل، انحرافی و مورد تعارض با مبانی اندیشه اسلام ناب، گسترش اعتقاد نظری و التزام عملی به ولایت فقیه براساس اندیشه اسلامی و تأثیر‌گذاری فرهنگی و عقیدتی در مراکز علمی‌، فرهنگی و اذهان عمومی جامعه از جمله اهداف مهم این طرح است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در پایان گفت: این طرح از ابتدای آذر در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد و اجرای آن تا پایان سال ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha