میزان اهتمام وکلا به صلح و سازش شاخصه ارزیابی جامعه وکالت باشد
کد خبر: 4013278
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳

میزان اهتمام وکلا به صلح و سازش شاخصه ارزیابی جامعه وکالت باشد

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه اصلاح ذات‌البین و صلح و سازش از تأکیدات مهم اسلام و یک رسالت اخلاقی برای آحاد جامعه است گفت: کانون وکلا می‌تواند در خصوص وکلایی که در این زمینه تلاش اثرگذاری داشته باشند، امتیازاتی را قائل شود.

غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، 23 آبان ماه در دیدار با رئیس مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه ضمن تقدیر از تحولات بسیار خوب این مرکز در سنوات اخیر، اظهار کرد: در تحولات دنیای امروز و رخدادهای آن در جاهایی که حقوق بشر تحت‌الشعاع قرار گرفته و یا ظلمی صورت می‌گیرد، این جامعه حقوقی است که باید از پشتوانه علمی و دانش کاربردی خویش استفاده کند و با مبانی حقوقی نسبت به این مسائل واکنش نشان دهد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه اصلاح ذات‌البین و صلح و سازش از تأکیدات مهم اسلام و یک رسالت اخلاقی برای آحاد جامعه است گفت: کانون وکلا می‌تواند در خصوص وکلایی که در این زمینه تلاش اثرگذاری داشته باشند امتیازاتی را قائل شود.

وی احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به عنوان پیشنهاد مطرح کرد و گفت: افراد بسیاری برای حل مشکلات حقوقی و قضایی خود به وکلا مراجعه می‌کنند که از این رو انتظار است وکلا در ابتدا در احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند.

این مقام قضایی، وکلا و قضات را دو بال فرشته عدالت ذکر کرد و افزود: هر یک از این بال‌ها که درست عمل نکند؛ عدالت لطمه می‌خورد.

وی واژه وکیل را برگرفته از وَکل به معنای تکیه‌کردن دانست و گفت: مردم برای رسیدن به حق و حقوق خود به وکلا اعتماد و تکیه می‌کنند تا حق خود را بازستانند و این نشان از جایگاه حساس آنان و اتکا مردم به آنان دارد.

این مقام قضایی با اشاره به تخصصی ‌دن شعب رسیدگی در امور قضایی بر اساس سابقه، تخصص، علاقه، دانش و تجربه، تصریح کرد: اگر در حوزه وکالت نیز این مسئله صورت گیرد امور با کیفیت بالاتری پیگیری و دنبال می‌شود.

وی در پایان توجه به سلامت مجموعه‌های همزیست با دستگاه قضایی را بسیار مهم و اثرگذار برشمرد و اظهار کرد: سلامت دستگاه قضا جدا از سلامت مجموعه‌های همزیست خویش ندارد و از این رو باید نسبت به سلامت مجموعه‌های هم‌زیست نیز حساس بود.

انتهای پیام
captcha