هشت پدر و مادر شهید آسمانی شدند
کد خبر: 4012504
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
در هفته سوم آبان 1400؛

هشت پدر و مادر شهید آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت، هشت مادر و پدر شهید آسمانی شدند و به فرزندان شهیدشان پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ در هفته‌ای که گذشت، بانو حوریه موسوی مادر شهیدان سید مهدی، سید غالب و سیده بسنه پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش در 13 آبان ماه سال 1400 به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به شهیدانش پیوست.

گفتنی است، شهیدان سید مهدی، سید غالب و سیده بسنه موسوی در روستای شرفه از توابع شهرستان هویزه بر اثر بمباران رژیم بعث عراق در سال ۵۹ به شهادت رسیدند.

مادر شهیدان تقوی‌طلب

بانو داتوس مادر شهیدان امیر و جلال تقوی‌طلب از استان همدان به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

شهید جلال تقوی‌طلب سال ۱۳۴۹ در همدان به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به شهادت رسید.

شهید امیر تقوی‌طلب سال ۱۳۴۷ در همدان به دنیا آمد و سال ۱۳۶۴در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید.

مادر شهیدان احمدآبادی

سکینه محمدی احمدآبادی مادر بزرگوار شهیدان علی و احمد محمودی احمدآبادی آسمانی شد و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید احمد محمودی احمدآبادی سال ۱۳۴۳ چشم به جهان گشود و سال 1361 در منطقه شوش عملیات فتح‌المبین به شهادت رسید و شهید علی محمودی احمدآبادی سال ۱۳۳۸ دیده به جهان گشود و سال 1364 در شلمچه به جمع شهدا پیوست.

مادر شهیدان حاتم‌آبادی

کبری کمال‌آبادی مادر شهیدان والامقام فضل‌اله و عبداله حاتم‌آبادی از شهدای شهرستان اراک در استان مرکزی، پس از سال‌ها تحمل فراق و دوری از فرزندان شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شتافت.

شهید فضل‌اله حاتم آبادی سال 1341 متولد شد و سال 1362 به شهادت رسید و شهید عبداله حاتم‌آبادی سال 1346 متولد شد و سال 1366 به فیض شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان نیازی شهرکی

روح‌انگیز نیازی شهرکی، مادر گران‌قدر شهیدان آیت‌الله و حیدر نیازی شهرکی از شهدای چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید آیت‌الله نیازی شهرکی 10 دی 1339 در شهر کیان از توابع شهرکرد متولد شد. وی کارمند جهاد سازندگی بود که در میدان جنگ حاضر شد و با سمت جهادگر در آبادان بر اثر اصابت ترکش خمپاره هنگام ساخت سنگر به شهادت رسید.

برادر شهیدش حیدر نیازی شهرکی در 6 تیرماه 1343 در شهر کیان متولد شد. این شهید هم کارمند شرکت مخابرات بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در 22 دی‌ماه 1365 در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به دست، صورت و پا شهید شد. مزار این دو برادر شهید در گلزار شهدای زادگاهشان قرار دارد.

پدر شهیدان اکرمی ابرقوئی

علی اکرمی ابرقوئی پدر شهیدان والامقام محمدحسن و محمدرضا اکرمی ابرقوئی پس از تحمل سال‌ها فراق فرزندان دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمدحسن اکرمی ابرقوئی سال ۱۳۴۷ در شهرستان ابرکوه به دنیا آمد و سال ۱۳۶۴ با سمت تک‌تیرانداز در ام الرصاص عراق به شهادت رسید. پیکر شهید مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سال ۱۳۷۷، پس از تفحص در روضه الشهدای زادگاهش به خاک سپرده شد. 

شهید محمدرضا اکرمی ابرقوئی سال ۱۳۵۱ در شهرستان ابرکوه به دنیا آمد و سال ۱۳۶۶ با سمت تک‌تیرانداز در شلمچه به شهادت رسید. پیکر شهید مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سال ۱۳۷۲ پس از تفحص، در روضه الشهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

پدر شهیدان عبدالله‌زاده

مدنی عبدالله‌زاده پدر شهیدان والامقام انصار و بهروز عبدالله‌زاده از شهدای شهرستان سلماس در استان آذربایجان غربی، پس از سال‌ها تحمل فراق و دوری از فرزندان شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شتافت.

پیکر پدر این دو شهید والامقام با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تشییع و در جوار فرزندان شهیدش در مزار شهدای سلماس به خاک سپرده شد.

شهید بهروز عبدالله‌زاده سال 62 در دلزی و برادر او شهید انصار عبدالله‌زاده سال 62 در حاجی‌جفاناز از توابع شهرستان سلماس به شهادت رسیدند.

پدر شهیدان مولائی

جلال‌الدین مولائی پدر بزرگوار شهیدان والامقام محمد‌جواد و کمال‌الدین مولائی از شهدای استان مازندران در دفاع مقدس، به دلیل کهولت سن و بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان برومندش پیوست.

شهید والامقام محمد‌جواد مولائی سال 1350 در بابلسر به دنیا آمد و سال 1366 در والفجر 10 به مقام رفیع شهادت نائل شد. برادر او شهید کمال‌الدین مولائی هم در سال 1347 به دنیا آمد و سال 1362 در مریوان به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha