نفوذ معنویت قرآن موجب ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها می‌شود
کد خبر: 4012284
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳

نفوذ معنویت قرآن موجب ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، نفوذ معنویت و روح کلام‌الله در مراکز آموزش عالی را موجب ارتقای سطح کیفی در ابعاد علمی، آموزشی و ارائه خدمات مطلوب‌تر دانست.

کوروش عزیزی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، کوروش عزیزی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 19 آبان‌ماه با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته قرآن و دانشگاه گفت: نفوذ آموزه‌های تاثیرگذار و ارزشمند قرآن مجید، سبب ایجاد حس مسئولیت، وجدان‌کاری و دقت در بهبود کیفیت کار کارکنان و سازمان می‌شود.

وی همچنین نفوذ معنویت و روح کلام‌الله در مراکز آموزش عالی را موجب ارتقای سطح کیفی در ابعاد علمی، آموزشی و ارائه خدمات مطلوب‌تر دانست و افزود: در دنیای امروز هیچ جامعه‌ای را نمی‌شناسم که از دانشگاه و آموزشگاه‌های سطح عالی خود تاثیر نپذیرد و در واقع خیر و شر بسیاری از امور هر جامعه‌ای در دانشگاه‌های آن جامعه شکل می‌گیرد و به دیگر سطوح اجتماع سرایت می‌کند.

عزیزی اظهار کرد: پرداختن به امور قرآنی و توسعه فعالیت‌ها در این زمینه، منحصر به یک معاونت و یا یک مدیریت خاص نیست، بلکه رسالت تمامی واحدهای دانشگاهی بوده و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با تمام امکانات آمادگی دارد تا این فعالیت‌ها را هماهنگ و هدایت کند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جشنواره‌های قرآن و عترت وزارت بهداشت افزود: حضور شخصیت‌های مطرح قرآنی و چهره‌های برجسته در سطوح ملی و بین‌المللی در این دانشگاه، نشان از غنای والای فرهنگ قرآنی در این مرکز سترگ آموزش عالی پزشکی دارد.

وی تأکید کرد: خداوند در کلام‌الله مجید، به صورت شفاف نسبت به مهجور ماندن قرآن هشدار داده است و در صورت جدایی ما از این زلال پاک و بی نظیر، دین و دنیا را از دست داده‌ایم و تنها در سایه انس و الفت با قرآن و آموزه‌های ارزشمند آن می‌توان برای رشد و ارتقای کیفی و بهبود شرایط برنامه‌ریزی کرد.

عزیزی ادامه داد: قرآن را نباید مهجور رها کرد، نمی‌‌توان قرآن خواند، اما برای راهکارهای زندگی از آن درس نگرفت و یا دانشگاه را مبتنی بر نگاه قرآنی توصیف نکرد، بلکه قرآن و قرائت آن باید منجر به بهبود رفتار و تغییر شیوه زندگی مثبت ما شده و شرایط را بهبود بخشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اینکه اموری که در دانشگاه انجام می‌‌شود، باید یک نتیجه‌گیری درست، صحیح و کارشناسی شده به همراه داشته باشد، گفت: به همین دلیل است که اعتقاد داریم قرآن باید در متن دانشگاه‌ها وجود داشته و از آموزه‌های آن در کل امور دانشگاهی اعم از آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان استفاده شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قرآن مجید را بزرگترین منبع ارائه راهکارهای امور دنیا و آخرت معرفی کرد و معصومان و بزرگان دینی را نیز الگوهایی بی بدیل برای اجرای دستورات و آموزه‌های قرآنی برشمرد.

انتهای پیام
captcha